این کتاب ۱۶۸ صفحه‌ای در شمارگان ۱۰۰۰ نسخه از سوی انتشارات دانش کیان اراک در سال ۱۳۷۹  منتشر شده و قیمت هر جلد آن  ۲۵ هزار تومان است.

این کتاب راهنمای درمانی مناسبی برای آموزش‌های کودکان اوتیسم، درمانگران و والدین است که در تمام چهار فصل آن تلاش شده برنامه مدیریت خشم و اضطراب(استامپ) این بیماران با زبانی ساده، کاربردی و علمی بر پایه  شناخت احساسات و عواطف و شیوه‌های کمک کننده برای کنترل هیجانات منفی ارایه شود.

بخش اول این کتاب در خصوص شناخت هیجانات منفی کودک اوتیسم است که موارد سرگردانی اجتماعی و هیجانی کودک را به تفضیل توضیح داده و در مورد عناصر خشم و روش‌های درمان، رشد به سمت صلاحیت سخن رانده است.

راهنمای رفتاری در بخش دوم کتاب برای مدیریت کودک اوتیسم ارایه شده که شامل برنامه، تکلیف خانه، طرح درس، نکات کلی، مناسب بودن گروه و شناسایی و مدیریت مشکلات عملی است.

فصل سوم کتاب نیز به نشست‌های درمانگری و ملزومات درمان کودک اوتیسم اختصاص دارد و در فصل چهارم نیز ضمایمی مفید از سنجش‌های والدین و کودکان در فرایند اجرای برنامه بررسی احساسات ارایه شده است که بسیار کمک کننده است.

در این کتاب تلاش شده فهرستی از منابع کمکی در موضوعات مهار هیجان، آرام سازی، موضوعاتی که از نظر تفکر و اجتماعی به کودک اوتیسم کمک می‌کند، برگه نظارت رفتاری و تصاویر جذاب که در آموزش موثر است ارایه شده است.

کتاب کوشیده بیان کند که شیوه برخورد با هر کودک اوتیسم بر مبنای درگیری هیجانی و اختلال خاص او متفاوت است و درمانگر و والدین باید به گونه از ابزارها بهره بگیرند که برای کودک کمک کننده باشد.

شیوه ارایه اموزش‌ها در این کتاب به طور کامل آموزش جزء به جزء و کاربردی است و ممارست و مشارکت درمانگر و والدین را در برنامه‌ها لحاظ کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.