این کتاب ۱۵۲ صفحه‌ای سال ۱۳۹۶ در شمارگان ۱۰۰۰ نسخه با قیمت هر جلد ۱۲ هزار تومان از سوی انتشارات دانش‌کیان چاپ و روانه بازار شده است.

در مقدمه این کتاب عنوان شده است : اوتیسم اختلال زیست‌شناختی پیچیده‌ای است که تعاملات اجتماعی و مهارت‌های ارتباطی فرد را متاثر می‌کند و از نشانه‌های اختلال طیف اوتیسم می‌توان به نارسایی در گفتار، حرکات غیرعادی، مشکلات درک احساسات دیگران، اختلال در حس دیداری و لامسه، ترس و اضطراب، رفتارهای غیرعادی اجباری و آزاردهنده اشاره کرد که تمام تلاش درمانی تنها توانسته علایم این اختلال را بهبود بخشد اما ماهیت مشکل پابرجاست.

شواهد زیادی وجود دارد که درمان با ویتامین‌ها و مواد معدنی و مکمل‌های غذایی و حذف و اضافه آگاهانه برخی خوراکی‌ها به سبد غذایی کودک اوتیستیک می‌تواند کمک کننده باشد از این رو کتاب حاضر می‌کوشد در این راستا چکیده‌ای از تحقیقات و مطالعات حاضر در جهان در موضوع مورد نظر را در اختیار خوانندگان قرار دهد.

تاریخچه و تعریف اوتیسم، طبقه ‌بندی و سطح  اختلالات اوتیستیک، علت شناسی محیطی و ژنتیکی، تاثیر عفونت‌ها بر اوتیسم، مداخلات جامع اولیه رفتاری، درمان دارویی و رژیم غذایی در اوتیسم، نقش مکمل ها و معرفی انواع اثربخش و بهبوددهنده در روند بیماری اوتیسم، ریزمغذی‌ها و ویتامین‌هاو اسیدچرب امگا۳ نمونه‌ای از مباحث ارایه شده در این کتاب است.

در کتاب حاضر جداول غذایی مفید برای سبد تغذیه روزانه کودک اوتیستیک عنوان شده است.

نویسنده این کتاب برای تالیف اثر خود از ۱۸۳ ماخد و تحقیق انجام شده در خصوص اوتیسم در جهان بهره جسته است.

۶۰۱۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.