«علی زندی‌فر» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سهم تردد وسیله نقلیه در جاده‌های استان مرکزی ۲۴ درصد است که میانگین تردد این خودروها در جاده‌های کشور ۱۳ درصد بوده و استان رتبه سوم را در این زمینه در بین استان‌های کشور به خود اختصاص داده‌است.

وی با بیان اینکه استان مرکزی چهار و ۹ دهم درصد سهم تردد وسایل نقلیه در جاده‌های کشور را به خود اختصاص داده‌است، خاطرنشان کرد: ۴۳۴ دستگاه وسیله نقلیه به صورت ساعتی از جاده‌های این استان عبور می کنند که میانگین این عدد در کشور ۳۹۰ دستگاه بوده و استان رتبه هفتم را در کشور به خود اختصاص داده‌است.

وی با یادآوری فعالیت ۶۳ دستگاه تردد شمار برخط در جاده‌های استان مرکزی گفت: تردد ۶۲۵ هزار و ۶۰۸ دستگاه وسیله نقلیه روزانه توسط این دستگاه‌ها در جاده‌های استان مرکزی ثبت شده و سهم استان از تردد خودرو در جاده‌های کشور سه و یک دهم درصد است.

زندی‌فر گفت: تردد خودروها در جاده‌های استان مرکزی در سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه درصد افزایش یافته‌است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی خاطر نشان کرد: با توجه به قرار گرفتن این استان در شاهراه شمال به جنوب و تردد این میزان خودرو از جاده‌های استان، توجه به زیر ساخت‌ها و رفع نقاط حادثه خیز از جمله مهمترین عوامل کاهش حوادث جاده‌ای در این منطقه‌است.

زندی‌فر یادآور شد: ۶۴ نفر در هفت ماه امسال در حوادث درون شهری، ۲۸۴ نفر در جاده‌های برون شهری و ۱۶ نفر در جاده‌های روستایی استان مرکزی جان خود را از دست دادند که تعداد این تلفات نسبت به مدت مشابه‌سال گذشته به ترتیب ۱۰، ۹ و سه درصد کاهش یافته‌است.

وی ادامه داد: هشت درصد تلفات در هفت ماه امسال را عابران پیاده، ۶۵ درصد سواری، یک درصد اتوبوس، ۹ درصد وانت، چهار درصد کامیون و تریلی، ۹ درصد موتور سیکلت و سه درصد کامیونت به خود اختصاص داده‌است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: ۶۴ درصد تلفات جاده‌های استان به دلیل عدم توجه به جلو، یک درصد عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه، ۲ درصد تغییر مسیر ناگهانی، سه درصد عدم رعایت حق تقدم، ۶ درصد سایر دلایل، ۶ درصد تخطی از سرعت و ۱۸ درصد انحراف و تجاوز به چپ بوده‌است.

زندی‌فر افزود: اجرای زیر گذر نادرآباد شهرستان آشتیان، عملیات تکمیلی زیر گذر آوه، عملیات زیر گذر حاجی آباد اراک، زیر گذر تقاطع کردیجان آشتیان، زیر گذر روبروی شهرک صنعتی پرندک محور قدیم ساوه- تهران، اجرای دیوار حائل زیر گذر راه آهن پرندک و احداث یک کیلومتر مسیر جاده قدیم ساوه- تهران، ایمن سازی و ساماندهی دور برگردان مسلم‌آباد شهر غرق‌آباد از جمله اقدامات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی برای افزایش ایمنی و جلوگیری از حوادث رانندگی در جاده های استان بوده است.

۶ هزار و ۲۸۸ کیلومتر راه های برون شهری و روستایی در استان مرکزی وجود دارد که ۲ و یک دهم درصد جاده‌های برون شهری و ۲ و هشت دهم درصد راه‌های روستایی کشور را شامل می‌شود.

۲۰۹ کیلومتر آزاد راه، ۴۵۶ کیلومتر بزرگراه، ۴۴۵ کیلومتر راه اصلی، ۷۷۰ کیلومتر راه فرعی و چهار هزار و ۴۰۸ کیلومتر راه روستایی در استان مرکزی وجوددارد.

روزانه حدود ۴۹۰ هزار وسیله نقلیه از مسیرهای جاده ای استان مرکزی تردد می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.