«علی زندی‌فر» روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: ۲ هزار کیلومتر از جاده‌های روستایی و فرعی کشور در راستای طرح ملی ابرار بهسازی و بازسازی می‌شوند که سهم استان مرکزی در این طرح ۱۰ کیلومتر بوده و حدود ۴۰ کیلومتر از این مسیرها تاکنون در استان ترمیم و بازسازی شده است.

وی ادامه داد: ۲ طرح زیرسازی و آسفالت جاده قره‌کهریز به طول سه کیلومتر و جاده طرمزد به طول یک کیلومتر و نیم امسال در راستای طرح ملی ابرار در شهرستان اراک آغاز شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی خاطرنشان کرد: جاده طرمزد شهرستان اراک با ۱۰۰ درصد و قره‌کهریز با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است.

زندی‌فر گفت: سه طرح نیز شامل زیرسازی جاده بند نقین با ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی، جاده دروازه میچیتک شهر غرق‌آباد با ۲۵ درصد پیشرفت و زیرسازی جاده امامزاده خورق با ۴۵ درصد پیشرفت در شهرستان ساوه در حال اجرا است.

وی ادامه داد: زیرسازی جاده کزار شهرستان شازند و زیرسازی جاده امیرآباد آشتیان نیز در راستای این طرح آغاز و با پیشرفت فیزیکی ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی اظهار داشت: طرح زیرسازی و آسفالت محور کاظم‌آباد شهرستان خمین نیز با ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی از دیگر طرح‌های درحال اجرا در قالب طرح ملی ابرار در این استان است.
زندی‌فر گفت: طرح زیرسازی جاده موک شهرستان خنداب با ۳۲ درصد پیشرفت فیزیکی و زیرسازی جاده فریسمانه تفرش با ۴۵ درصد پیشرفت از دیگر طرح هایی است که در راستای طرح ملی ابرار در استان انجام می‌شود.

وی میانگین پیشرفت طرح‌های ملی ابرار در استان مرکزی در ۶ ماهه نخست امسال را ۴۵ و هشت دهم درصد عنوان کرد.

۶ هزار و ۴۰۰ کیلومتر انواع آزاد راه، راه اصلی و راه روستایی در استان مرکزی وجود دارد که چهار هزار کیلومتر آن را راه های روستایی تشکیل داده است.
روزانه حدود ۴۹۰ هزار وسیله نقلیه از مسیرهای جاده‌ای استان مرکزی تردد می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.