«علی زندی فر» روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تردد این وسایل نقلیه در جاده‌های استان مرکزی در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۱۳ درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: ۱۰۶ هزار و ۲۰۹ وسیله نقلیه در این مدت به استان مرکزی وارد و ۱۰۴ هزار و ۱۷۵ وسیله نقلیه نیز خارج شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی گفت: میانگین سرعت وسایل نقلیه در این مدت در جاده های استان ۸۴ کیلومتر بر ساعت و درصد تخلفات سرعت غیر مجاز این وسایل ۱۱ درصد بوده است.

زندی فر ادامه داد: ‏پرترددترین جاده‌های استان در این مدت از نظر متوسط نرخ ساعتی عبور و مرور به ترتیب آزاد راه تهران- ساوه با یک هزار و ۱۴۳ ، شازند - اراک با یک هزار و ۱۰۷ و اراک - بروجرد با یک هزار و ۹۷ وسیله نقلیه بوده است.

وی افزود: بیشترین سرعت متوسط تردد جاده‌ای استان در این مدت مربوط به وسایل‌ نقلیه در آزادراه ساوه به تهران با ۱۰۵ کیلومتر بر ساعت، سلفچگان به اراک با ۱۰۳ و آزادراه تهران به ساوه با ۱۰۳ کیلومتر بر ساعت بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی گفت: جاده میمه - دلیجان با ۵۶ درصد، ساوه - بوئین زهرا با ۵۵ درصد و دلیجان به سلفچگان با ۵۵ درصد بیشترین سهم تردد وسایل نقلیه سنگین نسبت به کل تردد را در سال جاری داشته‌اند.

زندی فر خاطرنشان کرد: میانگین درصد تردد وسایل نقلیه سنگین در جاده‌های کشور در این مدت ۱۵ درصد بود که این مهم در مسیرهای عبور جاده‌ای استان مرکزی ۲۷ درصد گزارش شده است.

۶ هزار و ۴۰۰ کیلومتر انواع آزادراه، راه اصلی و راه روستایی در استان مرکزی وجود دارد.
روزانه حدود ۴۹۰ هزار وسیله‌نقلیه از مسیرهای جاده‌ای استان مرکزی تردد می‌کنند.

۱۹۵۵/3075

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.