علی زندی فر روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: 2 کارگاه پخت نان و فتیر و انواع اقلام و تجهیزات مورد نیاز زائران حسینی با 10 دستگاه کامیون از این استان به مرز مهران ارسال شده است.
وی از اعزام 17 هزار زائر اباعبد الله الحسین از هفتم آبان ماه تا کنون با ناوگان حمل و نقل عمومی مسافربری این استان به کربلا خبر داد و گفت: این مسافران توسط 464 دستگاه وسیله نقلیه عمومی به مرزهای مهران، شلمچه و چزابه اعزام شدند.
مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان مرکزی گفت: از این تعداد 13 هزار و 300 مسافر با 384 اتوبوس به مرز مهران و بقیه با 18 دستگاه اتوبوس به مرز چزابه و شلمچه عازم کربلا شدند.
زندی فر افزود: بر اساس هماهنگی های صورت گرفته کرایه حمل زائران اربعین حسینی در سالجاری نسبت به پارسال 10 در صد کاهش یافته است.
وی خاطر نشان کرد: امسال اتوبوس و وسایل نقلیه کافی برای جابه جایی مسافران استان مرکزی به مرز تهیه شده است و کمبودی برای جابه جایی مسافران به مرز وجود ندارد.
مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان مرکزی با یادآوری راه اندازی سامانه 141 سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای برای خدمت رسانی به وسایل نقلیه عمومی در راه مانده در سطح کشور افزود: در صورت بروز هر گونه نقص فنی در وسایل نقلیه عمومی جاده ای در کمترین زمان اتوبوس جایگزین برای حمل مسافران به مقصد اعزام می شود.
وی ادامه داد: از ابتدای آغاز سفر مسافران اربعین به کربلای معلی تا کنون 18 اتوبوس در محورهای مواصلاتی استان مرکزی دچار نقص فنی شده و از طریق این سامانه به آنها خدمت رسانی شد.
مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان مرکزی از فعالیت چهار شرکت امداد خودرو در سطح جاده های استان برای خدمت رسانی به زائران اربعین خبر داد افزود: 80 نیروی امداد خودرو نیز در ایام اربعین امسال در سطح محورهای مواصلاتی این استان به مسافران و زائران عتبات عالیات خدمت رسانی می کنند.
زندی فر یاد آور شد: با آغاز سفر زائران اربعین به کربلا معلی 24 مجتمع خدمات رفاهی موجود در سطح محورهای استان برای خدمت رسانی هرچه بیشتر به زائران تجهیز و به صورت مستمر مورد بازرسی قرار می گیرند.
وی ادامه داد: همچنین 36 راهدارخانه و ادارات راه نیز در این مدت در محوزهای مواصلاتی استان فعال شده اند تا در صورت بروز هرگونه حادثه در کمترین زمان خدمات مورد نیاز زائران را ارایه کنند.
مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان مرکزی گفت: از ششم آبان ماه تا کنون سه میلیون و 570 هزار وسیله نقلیه از جاده های این استان تردد داشته اند که این رقم 10 درصد بیشتر از میانگین جاده های کشور است.
زندی فر اعزام چهار دستگاه ماشین راه سازی به مرز مهران برای بهسازی محورهای مواصلاتی این شهرستان را از دیگر اقدام های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی برای خدمت رسانی به زائران ابا عبد الله الحسن(ع) عنوان کرد.
6 هزار و 400 کیلومتر انواع آزاد راه، راه اصلی و راه روستایی در استان مرکزی وجود دارد که چهار هزار کیلومتر آن را راه های روستایی تشکیل می دهد.
روزانه حدود 490 هزار وسیله نقلیه در مسیرهای جاده ای این استان تردد می کنند.
1955/3075/خبرنگار: مهدی عظیمی *** انتشار دهنده : حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.