ایرج دست نشان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده از قبل، مقرر شده بود زائران استان زنجان برای شرکت در عزاداری سید و سالار شهیدان از مرز خسروی وارد خاک عراق شوند.
وی تاکید کرد: به دلیل آماده نشدن این مرز توسط کشور عراق زائران این استان توسط ناوگان حمل و نقل مسافر به مرز مهران اعزام می شوند.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده تاکنون بیش از 500 زائر با 16سفر مستقیم به نجف اشرف اعزام شدند.
دست نشان تاکید کرد: از همه شرکت‌های مسافربری در این استان خواسته‌ایم تا از حداکثر ناوگان حمل و نقل اتوبوسی خود استفاده کنند.
وی افزود: پیش بینی می شود همچون سال گذشته بیش از 11 هزار زائر از این استان به وسیله ناوگان حمل و نقل عمومی به مرزهای درنظر گرفته شده و یا خاک عراق جابجا شوند.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: در ستاد مرکزی اربعین مقرر شده تا به شرکت‌ها اجازه دهند کرایه رفت و برگشت حدود 100 درصد در نظر گرفته شود چرا که در غیر این صورت واسطه‌ها و دلال‌هایی پا به این عرصه می‌گذاشتند که کار را برای مسافران سخت می‌کرد و از طرفی اتوبوس‌ها در این مسیر باید یک سر را خالی طی کنند.
دست نشان تاکید کرد: سامانه پیامکی 3000990091 مستقر در اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان آماده دریافت انتقادات، پیشنهاد‌ها و شکایات مردمی است.
وی یادآورشد: رسیدگی به شکایات احتمالی زائران در قالب کمیسیون‌های ماده 12 و رسیدگی به تخلفات شرکت‌ها و موسسات و رانندگان در قالب کمیسیون ماده 11 انجام می شود.
به گزارش ایرنا، اربعین سال گذشته 11 هزار و 685 زائر و عزادار اباعبدالله الحسین(ع) از استان زنجان با 331 دستگاه به مرزهای مهران، شلمچه و چذابه منتقل شده بودند.
علاوه بر این زائران، یکهزار و 371 زائر دیگر نیز با 46 دستگاه وسیله نقلیه از این استان به طور مستقیم به نجف اشرف اعزام شده بودند.
7325/6085
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.