سید «علی آقازاده» روز یکشنبه در چهارمین اجلاسیه استانی نماز با عنوان نماز و مدرسه، افزود: تقویت روحیه معنویت‌گرایی با بهره‌گیری از آموزه‌های دینی در کنار تعلیم و تربیت از وظایف اصلی آموزش و پرورش است که در چهار دهه اخیر گام‌های مهمی در این راستا برداشته است.

وی ادامه داد: گرایش فکری و رفتاری دانش‌آموزان به سمت‌وسوی معنویت به‌خصوص اقامه نماز، ضامن سلامت دانشگاه‌ها و محیط‌های کارگری و همچنین نهادهای دولتی است، بنابراین معلمان و مسوولان آموزشی در مدارس به خصوص در سنین پایه باید اهتمام بیشتری نسبت به این مهم داشته باشند.

استاندار مرکزی اظهار داشت: تمامی دستگاه‌های اجرایی و واحدهای صنعتی استان موظف هستند ضمن اقامه نماز جماعت در واحدهای تابعهه در گسترش این فرهنگ  در جامعه نیز مشارکت داشته باشند.

آقازاده بیان کرد: نهاد خانواده به‌عنوان  تاثیرگذارترین نظام های اجتماعی، نقش بسزایی در تربیت معنوی و ترویج آموزه‌های متعالی دین مبین اسلام به‌ویژه تقویت فرهنگ نماز در بین فرزندان دارد و این فرهنگ باید در لایه‌های مختلف جامعه نهادینه شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی نیز در این آیین گفت: ۶۰۰ مبلغ دینی آموزش دیده شده در مدارس نقاط مختلف استان نماز جماعت اقامه می‌کنند.

«شهریار فولادوند» افزود: ۶۰۰ نفر از کادر مدارس نیز بعد از گذراندن دوره‌های مختلف نماز جماعت را در مدارس اقامه می‌کنند.

وی ادامه داد: ترویج فرهنگ دینی و برگزاری نماز جماعت در مدارس برای افزایش اثربخشی آن از تاکیدات رهبر معظم انقلاب است و این مهم در تمامی مدارس استان اجرایی می‌شود.

استان مرکزی ۱۲ شهرستان و یک میلیون و ۴۴۰ هزار نفر جمعیت دارد و بیش از ۲۰۰ هزار دانش آموز در ۲ هزار مدرسه تحصیل می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.