خلیل رنجبر روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: براساس سیاست‌های ابلاغی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، خدمات آموزشی به دانش آموزان دیرآموز پایه‌های اول تا سوم دوره ابتدایی در مدارس عادی ارائه می‌شود.

وی افزود: بر این اساس در سال تحصیلی جاری یک هزار و ۹۳۷ دانش آموز دیر آموز پایه اول، یک هزار و ۷۹۹ دیرآموز پایه دوم و حدود ۹۰۰ دانش‌آموز پایه سوم ابتدایی در مدارس‌ عادی این استان مشغول به تحصیل هستند.

رییس آموزش وپرورش استثنایی کردستان یادآور شد: همگام و همزمان کردن فرآیند تعلیم تربیت دانش آموزان با نیازهای ویژه در مدارس عادی موجب می‌شود آنان با حداکثر توان بالقوه خود از فرصت‌ها و امکانات برابر به منظور خود شکوفایی بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه دانش آموزان دیرآموز ۱۰ تا ۱۳ درصد از جامعه دانش آموزی را شامل می شوند، اضافه کرد: دیرآموزان با بهره هوشی ۷۰ تا ۸۴ درصد در مقایسه با دانش آموزان عادی رفتارهای سازشی ضعیف تر و قابلیت یادگیری کمتری دارند.

رنجبر گفت: در راستای کمک به رفع مشکلات یادگیری دانش آموزان دیرآموز و تقویت تعاملات اجتماعی و آگاهی بخشی به مربیان و خانواده‌های آنان، آموزش و پرورش استثنایی استان با مشارکت معاونت ابتدایی آموزش و پرورش استان، تهیه بسته آموزشی ویژه دیرآموزان پایه اول ابتدایی در مدارس عادی سطح استان را جزو برنامه های اولویت دار خود قرار داده است.

در سال تحصیلی جاری حدود هشت هزار دانش آموز با نیازهای ویژه (استثنایی) در مدارس عادی و مراکز آموزشی ویژه استان مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.