حسن رهایی روز سه‌شنبه در آیین طرح ملی دانش‌آموزی نجات آب در مدرسه پیامبراعظم (ص) سمنان افزود: هدف از اجرای این طرح اصلاح الگوی مصرف و مقابله با کم‌آبی در سمنان است که در سال‌های گذشته با همکاری اداره کل آموزش و پرورش و شرکت آب منطقه‌ای این طرح به خوبی در استان عملیاتی شده است.

وی خاطر نشان کرد: براساس آمار، آگاهی دانش آموزان مقطع متوسطه اول استان با اجرای طرح داناب در ارتباط با اهمیت آب و اصلاح الگوی مصرف در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ در مقایسه با سال تحصیلی ۹۷-۹۶ بیش از ۱۲ درصد افزایش یافت.

مجری طرح داناب در استان سمنان اضافه کرد: جریان‌سازی برای رفع چالش کم‌آبی در سمنان در سال‌های گذشته قابل توجه بوده است و اکنون اقشار مردم نسبت برای اصلاح الگوی مصرف در استان دغدغه دارند.

رهایی گفت: زنجیره آموزش برای اصلاح الگوی مصرف در سمنان تشکیل شده است و با افزایش هماهنگی دستگاه‌های اجرایی مربوط می‌توان برای مهار کم‌آبی در استان اقدام کرد.

آموزش و پرورش در مسیر اصلاح الگوی مصرف آب 

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان نیز در این آیین گفت: آموزش و پرورش در مسیر اصلاح الگوی مصرف آب و رفع چالش‌های زیرساختی با اجرای طرح‌های آموزشی و فرهنگ‌سازی در حرکت است.

محمد دستورانی ادامه داد: در سال تحصیلی جدید طرح داناب در ۲ شهرستان سمنان و میامی اجرا می‌شود که با اجرای این طرح فرهنگ‌سازی مطلوبی در ارتباط با اهمیت آب در استان سمنان ایجاد می‌شود.

وی اضافه کرد: شناخت دانش آموزان از مسایل مختلف اجتماعی با اجرای طرح‌های مختلف آموزشی افزایش می‌یابد و رفع چالش کم آبی در استان سمنان با اصلاح الگوی مصرف نیازمند آگاهی بخشی است.

در این آیین منوچهر فخری معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان، ایرج حیدریان مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان و دانش آموزان تعدادی از مدارس استان حضور داشتند.

طرح ملی دانش‏ آموزی نجات آب که به اختصار از آن با عنوان داناب یاد می‏‌شود، براساس ایده‏‌ای علمی برگرفته از مطالعات جامع پیرامون طرح‏‌های فرهنگی و آموزشی، از سال تحصیلی ۸۹-۸۸ به اجرا درمی‌آمد.

در این طرح با هدف قرار دادن دانش‏ آموزان، برنامه‌‏ریزی شده است تا مسایل و چالش‌‏های اصلی حوضه آب مانند مسائل ارزشی پیرامون آب، کمی، کیفی،آب مجازی، ارزش ذاتی و اقتصادی آب در روندی نظام ‌مند به این قشر آموزش داده شود.

استان سمنان ۱۲۰ هزار دانش آموز در سال تحصیلی جدید دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.