به گزارش خبرآنلاین  استان مرکزی، استاندار مرکزی در شورای آموزش وپروش استان  که با حضور جمعی از مسولین استانی برگزار شد از برنامه ریزی برای ایجاد خانه ریاضی در اراک خبر داد و گفت  : ظرف یک ماه آینده شهرداری مکانی را مشخص کند و به تایید آموزش وپرورش برساندوتجهیز مکان به عهده استانداری وآموزش وپرورش خواهد بود.

وی تصریح کرد:  آماده سازی این مکان یکی از مصوبات این شوراست و تا قبل از پایان سال باید  خانه ریاضی داشته باشیم، با توجه به استعداد هایی که در استان داریم وجود این خانه لازم وضروری است، در خمین ومحلات ما خانه ریاضی داریم ولی متاسفانه در اراک هنوز این مکان را نداریم.

استاندار مرکزی با اشاره به کمبود نیرو در آموزش وپرورش استان بیان کرد: متاسفانه استان مرکزی از نظر تعداد وسرانه آخرین استان کشور است و در این زمینه محروم هستیم و در جلسه کمیسیون آموزش وتحقیقات این بحث مطرح شد که باید این مورد را  پیگیری کنیم و هم زمان با این اقدامات بحث تامین نیرو در آموزش وپرورش باید حل شود.

آقازاده ازافزایش اعتبارات عمرانی مربوط به آموزش وپرورش خبرداد و تصریح کرد: گام اول را شورای آموزش وپرورش در خصوص افزایش اعتبارات عمرانی محکم برداشته و ۲۰میلیارد به ۳۰میلیارد تبدیل شده در حالی که اعتبارات استانی این میزان افزایش نکرده است.

 وی ادامه داد: امیدواریم سال آینده کم کم و به تدریج حق آموزش وپرورش واعتبارات عمرانی استان را در این زمینه سوق دهیم و تا سال ۱۴۰۰همه شهرستان های ما در خصوص سواد آموزی از خط قرمز بالاتر روند.

استاندار مرکزی در رابطه با  افتتاح نمایشگاه کتاب در استان، اظهار کرد: این نمایشگاه می تواند فضای خوبی برای دوستان فرهنگ باشد ومدارس در جهت تبلیغ فرهنگ کتاب خوانی از این نمایشگاه بازدید کنند.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1284246
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.