این بانوی کارآفرین در گفت‌وگو با ایرنا اظهارداشت: بیش از 20 سال در زمینه خیاطی فعالیت دارم و علاوه بر تولید نهایی، نیروهای علاقه‌مند به این حرفه را نیز آموزش داده‌ام تا در کارگاه‌های مختلف خیاطی به‌کار گرفته شوند.

«شهناز رجبی» افزود: پس از فعالیت 20 ساله در شهر اراک با هدف حمایت از بانوان روستایی به عنوان نامزد انتخابات شورای اسلامی روستای اکبرآباد شازند(زادگاهم) در پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا شرکت و با حمایت گسترده مردم و به خصوص بانوان این روستا توانستم با آرای قابل توجهی به شورای پنجم راه پیدا کنم. 

 وی ادامه داد: با توجه به نزدیکی روستای اکبرآباد به شهر شازند، پدیده مهاجرت جوانان روستا از سال‌ها قبل این روستا را تهدید می کرد و به همین دلیل ایجاد اشتغال مهمترین هدفم از ورود به شورای اسلامی روستا بود و از همان بدو فعالیت این نهاد انقلابی، ساخت و تجهیز یک کارگاه خیاطی در دستور کار قرار گرفت.

عضو شورای اسلامی روستای اکبرآباد شازند بیان کرد: پس از یک ماه از آغاز فعالیت شورای اسلامی این روستا یک کارگاه خیاطی با هزینه شخصی حدود یک میلیارد ریال ساخته و تجهیز شد و با توجه به اینکه هیچ یک از بانوان روستا کوچکترین اطلاعاتی از حرفه خیاطی نداشتند یک کارگاه آموزشی راه اندازی و بیش از 30 نفر از بانوان روستا را آموزش دادم.

رجبی اظهار داشت: بعد از برگزاری کارگاه آموزشی، تمامی بانوانی که در این کارگاه شرکت کرده بودند در کارگاه خیاطی مشغول به‌کار شدند و قراردادهای مختلفی با فروشگاه‌های بزرگ تهران منعقد و در زمینه تولید مانتو فعالیت کارگاه آغاز شد.

وی گفت: تعدادی از بانوان روستا که به دلایل بیماری‌های مختلف توان رفت‌وآمد به کارگاه خیاطی را نداشتند، در خانه خود مورد آموزش قرار گرفتند و با هزینه شخصی خودم تعداد پنج چرخ خیاطی خریداری و به منازل آنها منتقل کردم و در خانه با کارگاه خیاطی روستا همکاری می کنند.

این بانوی کارآفرین اظهار داشت: هم اکنون حدود 40 بانوی روستای اکبرآباد در کارگاه خیاطی روستا فعالیت می کنند که ماهانه از هفت تا 17 میلیون ریال حقوق دریافت می کنند.

رجبی اضافه کرد: هم‌اکنون کشورهای خارجی بازار پوشاک ایران را قبضه کرده اند، در حالی که اگر از تولید پوشاک داخلی حمایت شود، اشتغال بسیار زیادی در این بخش می توان ایجاد کرد.

وی اضافه کرد: پس از ساماندهی کارگاه خیاطی و اشتغال بانوان راه‌اندازی یک واحد گلخانه هفت هکتاری در راستای اشتغال جوانان روستا نیز در دستور کار قرار گرفت که مقدمات این کار فراهم و پس از اعطای تسهیلات لازم به سرمایه‌گذاری عملیات ساخت این واحد گلخانه نیز آغاز می‌شود. 

عضو شورای اسلامی روستای اکبرآباد شازند اضافه کرد: اشتغال در روستاها نیازمنده ایده پردازی های کارشناسانه است و باید ظرفیت و توانمندی روستاها را با دید عمیق کارشناسی مشاهده کرد و برای استفاده از ظرفیت ها برنامه ریزی کرد.

795 روستای استان مرکزی دارای دهیاری هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.