«علی حسن زاده» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 32 بنگاه اقتصادی برای جذب این دانش آموختگان اعلام همکاری کرده اند و 9 کارورز نیز تاکنون جذب بنگاه های اقتصادی این شهرستان شده اما هنوز پوشش بیمه ای آنان دایر نشده است.
وی یادآور شد: رویکرد این طرح حرکت در مسیر اشتغال مولد و پایدار، تثبیت فرصت های شغلی موجود با استفاده از ظرفیت بخش های غیردولتی در توسعه آموزش های مهارتی است.
رئیس تعاون، کار و رفاه اجتماعی محلات اظهار داشت: طرح کارورزی از پارسال کلید خورده و طول دوره کارآموزی مشارکت جویان این طرح حداقل چهار ماه و حداکثر 6 ماه است و برای هر کارورز متناسب با استاندارد های آموزشی، مهارت هایی پیش بینی شده است.
حسن زاده ادامه داد: بر اساس این طرح هر کارآموز در طول دوره آموزشی علمی از یک سوم حداقل حقوق و دستمزد مصوب شورای عالی کار به عنوان کمک هزینه آموزش از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بهره مند می شود.
وی بیان کرد: شرایط سنی فارغ‌ التحصیلان کاردانی 25 سال، کارشناسی 28 سال و ارشد به بالا 33 سال است.
رئیس تعاون، کار و رفاه اجتماعی محلات با اشاره به اینکه هر بنگاه اقتصادی به ازای هر سه نفر نیروی بیمه‌ شده می‌تواند یک کارورز جذب کند، افزود: تا 2 سال حق بیمه کارفرما توسط دولت پرداخت می شود.
حسن زاده ادامه داد: نرخ بیکاری در فارغ التحصیلان دانشگاهی بالا است و دولت از طرح های مختلف برای بستر سازی شغلی دانش آموختگان استفاده می کند.
وی گفت: نرخ بیکاری در محلات هفت درصد است که از نظر شاخص کار در رتبه ششم استان مرکزی قرار دارد اما از نظر تعداد دانش آموخته جویای کار این شهرستان در جایگاه سوم استان است.
محلات واقع در جنوب استان مرکزی55 هزار نفر جمعیت دارد که بر اساس آمار سرشماری سال 95 شمار بیماران آن یکهزار و 504 نفر است.
7277/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.