به گزارش خبرنگار ایرنا، فرهاد دلق پوش غروب چهارشنبه در پنجمین همایش اعطای گواهینامه استانی رعایت حقوق مصرف کنندگان گیلان در رشت، با بیان اینکه بایستی از ضررهای مالی و مادی به مصرف کنندگان ممانعت شود، افزود: پیگیری اقتصاد سالم از وظایف دولت در زمینه برقراری عدالت اجتماعی است از این رو ، برای پیشگیری از نابسامانی ها دولت وظایفی دارد.
وی حق برخورداری از انتخاب آزاد کالاها ، حق معامله منصفانه ، حق دادرسی برای جبران خسارت، استفاده از کالاهای با کیفیت مناسب به همراه مشخصات تولیدکننده و شاخص های کالا را از حقوق مصرف کنندگان ذکر کرد.
دلق پوش با بیان اینکه هدف سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان جریمه و تعزیر افراد نیست، تصریح کرد: باید قانون را در جهت حرمت بخشی و ترغیب تولید کنندگان به رعایت تولید با کیفیت کالاها قرار دهیم.
وی هدف از برگزاری همایش اعطای گواهینامه به تولید کنندگان برتر در زمینه رعایت حقوق مصرف کنندگان را ایجاد انگیزه در تولید کنندگان کالاها و ارائه خدمات به مصرف کنندگان عنوان کرد.
وی گفت: افزایش اعتماد مصرف کنندگان برای خرید کالاهای ایرانی ، ایجاد رقابت بین تولید کنندگان برای ارائه کالاهای با کیفیت و قیمت مناسب ، تحویل بموقع کالا و ارائه خدمات پس از فروش و همچنین حمایت از تولید کنندگان از دیگر اهداف این همایش است.
دلق پوش در ادامه از آغاز به کار 19 واحد تولیدی در زمینه های ایجادی و توسعه خبر داد و گفت: این طرح های تولیدی با اعتباری بالغ بر 286 میلیارد تومان با اشتغال مستقیم 725 نفر راه اندازی شده است.
افزون بر 2 هزار و 680 واحد صنعتی و بیش از 120 هزار واحد صنفی در استان گیلان فعال است.
7296/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.