سید «عبدالرحیم ترابی» روز سه‌شنبه در آیین تجلیل از فعالان حوزه بیمه سلامت استان مرکزی در اراک افزود: ارزیابی وسع مالی بیمه‌شدگان با توجه به منابع مالی محدود، سازمان را به سمت خدمت‌رسانی بیشتر به سمت اقشار نیازمند هدایت می‌کند.

وی بیان کرد: یارانه‌های دولتی باید برای افراد نیازمند هزینه شود و ارزیابی وسع وضعیت بیمه شدگان را مشخص می‌کند که بر اساس آن حق بیمه افراد نیازمند توسط سازمان پرداخت می‌شود و افراد توانمند باید این حق بیمه را خود پرداخت کنند و افراد متوسط ۵۰ درصد این حق را پرداخت می‌کنند.

مدیرکل دفتر حقوقی و امور مجلس سازمان بیمه سلامت کشور ادامه داد: ۴۴ میلیون بیمه شده سلامت در کشور وجود دارد و هنوز افرادی هستند که از خدمات بیمه‌ای برخوردار نیستند.

ترابی اظهار داشت: شمار دفترچه‌های درمانی کشور از جمعیت ایران فراتر است که این بیانگر استفاده برخی افراد از چند بیمه درمانی است که ساماندهی این مهم امری ضروری است.

وی گفت: نسخه‌نویسی الکترونیک از دیگر برنامه های مهم سازمان بیمه سلامت کشور است.

فرهنگ‌سازی در راستای ارایه خدمات درمانی جامعه ضروری است

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: فرهنگ‌سازی در راستای ارایه خدمات درمانی در جامعه امری ضروری است که نباید از ان غفلت کرد.

سید «مهدی مقدسی» افزود: خدمات گیرندگان درمانی کشور باید بر حسب نیاز خدمات درمانی دریافت کنند زیرا هنوز با وجود نظارت‌های جدی، شمار جراحی‌ها و درمان‌های غیرضروری در جامعه زیاد است.

وی بیان کرد: بیمه‌ها هر چه در مسیر هوشمندسازی حرکت کنند، فرآیندها کوتاه، هزینه‌ها کاهش و ارایه خدمات مطلوب به جامعه افزایش می‌یابد.

فرهنگ‌سازی در خصوص بیمه‌های درمانی افزایش یابد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز در این آیین گفت: در زمینه پوشش‌های بیمه‌ای فرهنگ‌سازی‌های وسیعی صورت گرفته اما کافی نیست و باید افزایش بیشتری یابد.

دکتر سید «محمد جمالیان» افزود: هنوز در استان مرکزی و جامعه افرادی هستند که از پوشش بیمه‌های درمانی محرومند و توان پرداخت هزینه‌های درمانی برای آن دشوار است.

وی بیان کرد: تعامل دانشگاه علوم پزشکی اراک با بیمه سلامت مطلوب است و افزایش هرچه بیشتری این تعامل امری ضروری است.

ماهانه ۲۵۰ هزار نفر برای دریافت خدمات تشخیصی و درمانی در استان مرکزی مراجعه می‌کنند

مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی در این نشست گفت: ماهانه ۲۵۰ هزار نفر برای دریافت تشخیصی و درمانی به موسسات طرف قرارداد این استان مراجعه می‌کنند.

«محمدرضا جیریایی» افزود: حدود ۵۶۳ هزار نفر جمعیت بیمه شده در استان مرکزی وجود دارد که از ۷۳۰ موسسه طرف قرارداد فعال در این استان خدمات دریافت می‌کنند.

وی بیان کرد: ماهانه ۲۰۰ میلیارد ریال بابت مراجعه افزاد به مراکز طرف قرارداد هزینه می‌شود .

مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی ادامه داد: یک هزار و ۱۵۴ بیمار خاص در استان مرکزی وجود دارد که پارسال برای خدمات درمانی این افراد ۱۴۰ میلیارد ریال هزینه شد.

جیریایی اظهار داشت: ۲۱۵ نفر از بیماران خاص این استان دیالیزی، ۵۹۵ نفر ام اسی، ۴۱ نفر تالاسمی و بقیه هموفیلی است.

در پایان این آیین از فعالان حوزه بیمه سلامت استان مرکزی با اهدای لوح  تقدیر به عمل آمد.

از سوم تا ۹ آبان ماه به عنوان هفته بیمه سلامت نامگذاری شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.