دکتر سیما سادات لاری روز جمعه در نیشابور افزود: این شهر دارای اسطوره های اخلاقی و هنری مهم است و در این زمینه می تواند نقش تاثیرگذار ایفا کند.
وی اظهار داشت: درگیری های سیاسی و جناحی باعث شده است از این ظرفیتهای بالقوه غفلت کنیم و الگو سازی مناسبی نداشته باشیم.
وی گفت: نیشابور دارای دانشکده پزشکی با وسعت قابل توجه می باشد که در آن هدف گذاری هایی با اولویت مسائل و مشکلات ملی در بخش ناباروری و سالمندی انجام شده که بسیار حائز اهمیت است.
سادات لاری افزود: آغاز طرح مطالعاتی و تحقیقاتی کوهورت در نیشابور نمونه ای از شاخصه های پیشرفت است که نیازمند شجاعت و برنامه ریزی منسجم می باشد.
وی اظهار داشت: پس از گذشت ۴۰ سال از انقلاب اسلامی در حوزه سلامت به پیشرفت های چشمگیر در بخش آموزش، بهداشت و درمان  رسیده ایم.
وی گفت: شرایط فعلی از شرایط جنگ حساس تر است ولی با مشارکت و همدلی می‌ توان مشکلات را حل کرد و برگزاری اردوهای جهادی باعث تقویت روحیه همدلی بین دانشجویان می شود و به مردم این پیام را می دهد که مسئولان به فکر آنان هستند.
بودجه فرهنگی دانشگاهها کافی نیست
نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: بودجه فرهنگی و دانشجویی دانشگاهها کافی نیست و نیازمند توجه و بازنگری است.
حمید گرمابی افزود: دانشجویان علاوه بر یادگیری تخصص های لازم در رشته های خود باید در فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی مشارکت داشته باشند تا با آگاهی به این مسائل در سطح کلان بتوانند در حوزه های مدیریتی تاثیر گذار باشند.
نیشابور میزبان گروههای پزشکی نیکوکار است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی نیشابور نیز گفت: نیشابور از ابتدای امسال میزبان تیم پزشکی مرهم و هم اکنون گروه پزشکی جهادی صراط الحمید است.

محسن عظیمی نژاد افزود: بیش از ۱۲۰ عمل جراحی در بیمارستان حکیم نیشابور توسط اعضای تیم مرهم برای درمان کودکان مبتلا به شکاف کام و لب، دردهای اسکلتی، عضلانی و مفاصل و بیماری‌ های فوق تخصصی شبکیه و قرنیه چشم به صورت رایگان انجام شد.
وی اظهار داشت: هم اکنون کانون جهادی صراط الحمید متشکل از ۷۰ دندانپزشک در راستای ارائه خدمات رایگان به مردم منطقه کم برخوردار در نیشابور کار خود را آغاز کرده است.
وی گفت: اعضای این کانون از ۳۰ تیر ماه در بخش میان جلگه نیشابور به صورت تیم های ثابت و سیار به مردم شهر عشق آباد، روستاهای فدیشه، قاسم آباد و سالاری خدمات رایگان و تخصصی دندانپزشکی مانند کامپوزیت، درمان ریشه، جرم گیری، جراحی و آموزش بهداشت ارائه می دهند.
شهرستان ۴۵۰ هزار نفری نیشابور در ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد واقع است.
۹۸۶۹/۶۰۵۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.