«عبدالحسین محمدی» گفت‌وگو با ایرنا افزود: این اعتبارات برای بازسازی و ترمیم  ۳۱ مورد بند خاکی منابع طبیعی استان مرکزی که در صورت بارش و سیلابی شدن رودخانه ها احتمال بروز حادثه در آن‌ها وجود دارد، هزینه می‌شود.

وی ادامه داد: قرارداد بازسازی این سدها با پیمانکار منعقد شده و عملیات مرمت و بهسازی آن‌ها در حال انجام است.

 مدیرکل منابع طبیعی استان مرکزی یاد آورشد: سیلاب بهار امسال به ۶  بند خاکی این استان که دهه ۶۰ ایجاد شده بودند خسارت وارد کرد و مرمت و بازسازی این بندها برای جلوگیری از بروز و تکرار این حوادث در حال انجام است.

محمدی از اختصاص ۳۳۰ میلیارد ریال منابع مالی برای اجرای عملیات بیولوژیک و بیومکانیک در حوزه‌های آبخیز استان مرکزی خبر داد و گفت: ۲۶۰ میلیارد ریال از این اعتبارات برای اجرای عملیات بیولوژیک از جمله ساخت بندهای خاکی، سنگی و سیمانی در ۲۶ حوزه آبخیز استان مرکزی اختصاص یافته‌ است.

وی ادامه داد: ۷۰ میلیارد ریال این اعتبارات نیز برای جلوگیری از فرسایش آبی به اجرای عملیات بیولوژیک از جمله جنگل‌کاری و بوته‌کاری در مراتع استان مرکزی اختصاص یافته‌است.

استان مرکزی با ۲۹ هزار و ۵۳۰ کیلومترمربع وسعت، حدود یک و ۸۲ صدم درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که ۷۰ درصد آن را عرصه های منابع طبیعی شامل می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.