«محسن امیدی» روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا، افزود: این زائران حرم حسینی با ثبت نام رسمی در سامانه سماح سازمان حج‌ و زیارت در آیین معنوی پیاده‌روی اربعین حسینی شرکت کردند و آمارهای غیر رسمی حضور بیش از یکصد هزار زائر استان مرکزی را در این آیین معنوی نشان می دهد.

وی ادامه داد: ۸۴۵ دستگاه اتوبوس برای انتقال زائران حسینی از نقاط مختلف استان مرکزی به پایانه‌های مرزی چهارگانه، مهران، خسروی، چزابه و شلمچه برنامه ریزی شده بود که بیش از ۲۶ هزار و ۱۲۰ نفر از زائران را از این استان به پایانه‌های مرزی منتقل کردند.

دبیر ستاد اربعین استان مرکزی بیان کرد: اکنون نیز بیش از ۵۰۰ دستگاه اتوبوس برای انتقال زائران به نقاط مختلف این استان در پایانه‌های مرزی چهارگانه غرب و جنوب کشور مستقر شده اند.

امیدی اظهار داشت: بر اساس آخرین آمار حدود ۲۷ هزار نفر از زائران استان مرکزی با اتوبوس به پایانه‌های مرزی کشور منتقل شدند و بقیه زائران نیز با خودروهای شخصی خود را به پایانه‌های مرزی رسانده تا در آیین معنوی پیاده‌روی اربعین حسینی شرکت کنند.

وی گفت: انتقال زائران حرم حسینی از استان مرکزی به پایانه‌های مرزی از یکم مهرماه جاری آغاز شد و اتوبوس‌های استان برای بازگشت زائران از پایانه‌های مرزی به استان نیز تا ۳۰ مهرماه جاری در پایانه‌های مرزی مستقر هستند.

دبیر ستاد اربعین استان مرکزی اضافه کرد: ۱۴ کمیته تخصصی پشتیبانی، امنیتی و انتظامی، اطلاع‌رسانی و مستندسازی، بهداشت و درمان، امداد و نجات، اطلاعاتی، حمل و نقل و سوخت، مشارکت‌های مردمی،اسکان و تغذیه، خدمات شهری، فرهنگی و آموزشی، اعزام، بانوان و جوانان و اتباع خارجی برای ارائه خدمات‌رسانی هر چه بهتر برای زائران اربعین حسینی در ستاد اربعین استان مرکزی تشکیل شده بود.

بر اساس آخرین آمار سازمان حج‌وزیارت کشور بیش از سه میلیون ۳۳۷ هزار و ۳۳۶ نفر از نقاط مختلف کشور امسال در آیین پیاده‌روی اربعین حسینی شرکت کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.