«محسن امیدی» روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: نشست‌های مختلفی از سوی ستاد اربعین استان مرکزی با مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌ها و شرکت‌های مسافربری استان برگزار شده که در نهایت کرایه ۸۰۰ هزار ریال برای تردد زایران در مسیر  اراک - مهران تصویب و ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: ۱۵۰ دستگاه اتوبوس به‌صورت شبانه‌روزی ویژه خدمات‌رسانی و حمل و نقل زایران اربعین را از استان مرکزی به مهران تدارک شده که فعالیت آن‌ها از ۱۷ مهرماه جاری تا سوم آبان خواهد بود.

دبیر ستاد اربعین استان مرکزی بیان کرد: رعایت نرخ کرایه مصوب برای جابه‌جایی زایران حرم حسینی در مسیرهای استان مرکزی به مهران و بالعکس مصوب است و هیچ راننده‌ای اجازه افزایش نرخ کرایه را ندارد.

امیدی اظهار داشت: زایران حرم حسینی در ۶۱ موکب ستاد اربعین استان مرکزی از ۱۲ مهرماه جاری در شهرستان های مختلف این استان، مهران، نجف، کربلا، مسیر پیاده روی نجف به کربلا، کاظمین و سامرا مستقر شده‌اند در سه وعده غذایی و ۲ میان وعده پذیرایی می‌شوند.

وی گفت: از مجموع ۶۱ موکب ستاد اربعین استان مرکزی ۱۳ موکب با ظرفیت اسکان روزانه ۱۹ هزار نفر در نجف اشرف، ۱۳ موکب با ظرفیت روزانه ۶ هزار و ۲۰۰ اسکان مردان و سه هزار و ۱۰۰ اسکان زنان  در مسیر نجف اشرف به کربلای معلی و ۱۰ موکب با ظرفیت اسکان روزانه سه هزار زایر زن و مرد در کربلای معلی مستقر می‌شوند.

دبیر ستاد اربعین استان مرکزی بیان کرد: یک موکب در سامرا، یک موکب با ظرفیت اسکان سه هزار نفر در کاظمین، ۲ موکب با ظرفیت اسکان روزانه سه هزار نفر در پایانه برکت منقطه مهران و ۱۷ موکب نیز با ظرفیت اسکان روزانه هفت هزار و ۵۰۰ نفر در شهرستان های زرندیه، ساوه، اراک و توره  امسال به زایران حسینی خدمات‌رسانی می‌کنند.

۵۸ هزار نفر  از استان مرکزی سال گذشته در آیین معنوی پیاده روی اربعین حسینی شرکت کردند.

۳۰۱۷/۶۰۱۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.