«سعید فرخی» روز دوشنبه در نشست فن بازار استان مرکزی، افزود: تسهیلاتی برای فعالان بخش فن بازار در نظر گرفته شده که اعطای آن منوط به معامله و مبادله محصول است.

وی اظهار داشت: این تسهیلات در بخش‌های بازاریابی، انتقال فناوری، خرید و تجاری کردن محصول و سرمایه‌گذاری به فعالان حوزه فن بازار واگذار می‌شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی گفت: سرعت‌بخشی فرآیند مبادله فناوری بین عرضه‌کنندگان و متقاضیان این حوزه از اهداف راه‌اندازی فن ‌بازار است.

فرخی افزود: فن‌بازارها باید در حیطه تجاری سازی اثربخش باشند و در رفع موانع تولید بتوانند نقش عمده را ایفا کنند.

وی اظهار داشت: فن ‌بازار سیستم جامع انتقال فناوری بین عرضه‌کنندگان و متقاضیان فناوری است که به‌صورت نظام‌مند فرآیند انتقال فناوری را تسهیل می‌کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی گفت: تقاضا در حوزه فن بازار به‌روز است و تغییرات آن باید زمینه برای عرضه محصول متناسب با بازار مهیا کند.

فرخی افزود: صاحبان صنایع، کشاوری و خدمات باید از ظرفیت فن‌بازار استان آگاه شوند و برنامه هدفمندی را در این حیطه ارایه کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی گفت: ۲۵۰ فقره نیاز فناور توسط صنعت، معدن و تجارت استان استخراج و به دانشگاه‌های استان اعلام شده است تا در بازه زمانی مشخص در این موضوعات راهبرد ارایه کنند.

«مصطفی آمره‌ای» افزود: ۵۱ کاربر، ۶ شرکت با ۱۲ محصول در سال جاری به فن‌بازار استان اضافه شده است.

وی اظهار داشت: نیاز فناورانه به‌علت شرایط تحریم اقتصادی بالا است و استان مرکزی باید به‌عنوانقطب صنعتی در این راستا بیشتر از ظرفیت خود استفاده کند.

استان مرکزی  با ۲ هزار و ۹۰۰ واحد تولیدی و صنعتی به‌عنوان  دومین قطب صنعت مادرنخصصی و قطب چهارم صنعت کشور شناخته شده است.

۶۹۹۱/۶۰۱۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.