به گزارش خبرآنلاین استان مرکزی مهندس شفیعی در خصوص املاک دارای مشکل سطح شهر بیان کرد: طی ۲۰سال اخیر، هفت هزار و ۱۴۸ پرونده ملکی دچار مشکل در اراک تشکیل شده که مشکل آنها تراکم مازاد، عدم استحکام و انسداد است و دارای آرای ماده ۱۰۰ هستند.
وی با بیان اینکه این پرونده ها ۵۰ درصد مردم را درگیر کرده، افزود: در جلسه ای که پیرامون این موضوع با حضور رییس کل دادگستری و دادستان برگزار شد، مقرر گردید که با تنظیم آیین نامه مالی و اجرایی، مشکل مردم در سه حوزه با طرح و بررسی مجدد پرونده ها در کمیسیون ماده صد رفع شود، بر این اساس املاکی که دارای رای استنکاف هستند، باید جریمه ماده ۱۰۰ و عوارض به روز را پرداخت کنند، تجاری های انسدادی عوارض خود را به روز پرداخت کنند و از املاکی که نیاز به حذف پارکنیگ دارند جریمه لازم دریافت شده و مبلغ دریافتی به ردیف ساخت پارکینگ در شهرداری اختصاص یابد.
مهندس شفیعی یادآور شد:مبالغ جریمه به سال ساخت واحد مسکونی و سال بهره برداری واحدهای تجاری اخذ می شود.
ایشان در ادامه خاطر نشان کرد: املاکی که دارای تراکم مازاد هستند باید به نظام مهندسی ارجاع شوند و در صورت لزوم استحکام بخشی کار انجام و پایان کار صادر شود.
وی افزود: شهروندان از امروز تا خرداد ماه سال ۹۹ فرصت دارند که املاک خود را تعیین تکلیف و پایان کار دریافت کنند که این آیین نامه می تواند مشکلات املاک شهر اراک را حل کند و رضایت شهروندان را نیز به همراه داشته باشد.
لازم به ذکر است، با ارایه این آیین نامه مالی و اجرایی از سوی شهرداری و با حمایت شورای شهر، تعداد قابل توجه پرونده های کمیسیون ماده صد که با گذشت زمان امکان اجرا آرای تخریب فراهم نگردیده و با توجه به مراجعه مالکین عملا شهرداری امکان پاسخگویی را به علت عدم اجرای رای نداشت، تعیین تکلیف می شوند.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1270446
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.