رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر اراک خواستار ورود سازمان بازرسی و نهادهای نظارتی به هزینه کرد بیش از بودجه تعیین شده توسط شهرداری در قبال اموات بلاصاحب شد .

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، مرتضی سورانه در صحن رسمی شورای شهر اراک بیان کرد: طبق مصوبه شورای شهر، شهرداری مجاز است که 350 میلیون تومان برای کفن و دفن اموات بلاصاحب هزینه کند ، اما تا به امروز شهرداری 500 میلیون تومان در این راستا هزینه کرده است .

وی تصریح کرد: در وهله اول سوال اینجاست که مگر اراک چه تعداد اموات بلاصاحب دارد که این رقم هزینه شده است؟ همچنین شهرداری مجاز به هزینه 350 میلیون تومان بوده است، با چه مجوزی از سوی شورای شهر 150 میلیون تومان بیشتر از بودجه تعیین شده در این راستا هزینه کرده است؟

سورانه با تاکید بر اینکه شهرداری باید نسبت به این سوالات پاسخ شفاف و روشنی بدهد، افزود: لازم است که نهادهای نظارتی شهرداری و سازمان بازرسی به موضوع ورود کنند .

وی با اشاره به وضعیت پارک های سطح شهر اظهار کرد: کمیسیون طی جلساتی اقدام به تدوین آیین نامه مدیریتی پارک بانوان کرد که تاکنون بلااقدام باقی مانده است، همچنین نه تنها سوله پارک بانوان مورد استفاده قرار نگرفته است، سوله ورزشی انتهای کوی فوتبال نیز به تناست هزینه های صورت گرفته به بهره برداری نرسیده است .

سورانه با اشاره به تردد موتورسیکلت ها در پارک ها و مزاحمت برای شهروندان گفت: حتما که نباید پلیس نسبت به این امر ورود کرد بلکه شهرداری نیز می تواند با مسدودسازی مسیرها تردد موتورسیکلت آرامش را به پارک ها بازگردانند .

به گزارش ایسنا؛ حامد آجرلو دیگر عضو شورای شهر اراک نیز اضافه کرد: با یک حساب سرانگشتی نسبت به هزینه کرد شهرداری اراک در خصوص اموات بلاصاحب، ظاهرا طی 3 ماهه نخست سال جاری تمامی اموات اراک بلاصاحب بوده اند که شهرداری در این راستا 500 میلیون تومان هزینه کرده است! به همین دلیل باید نظارت دقیقی در این بحث توسط نهادهای نظارتی و بازرسی انجام گیرد .

به گزارش ایسنا؛ در این جلسه رییس کمیسیون نظارت شورای شهر اراک با بیان اینکه پارک بانوان 2 برابر ظرفیت مورد استقبال بانوان شهر اراک قرار گرفته است، افزود: استقبال از پارک به نحوی است که حتی می توان احداث دومین پارک بانوان شهر اراک را پس از پختگی طرح در سال آینده انجام داد چراکه شهر این کشش را دارد .

پیمان رشیدی گفت: در بازدید اعضای کمیسیون از پارک امیرکبیر متاسفانه شهروندان با معضل تردد موتورسواران مواجه هستند با وجود درخواست از شهرداری جهت کنترل شرایط، اما قول مساعد دریافت نشده است ولی لازم است که با ایجاد تجهیزاتی مانع ورود موتورسیکلت ها با پارک شد، همچنین روشنایی پارک نیز در دستور کار شهرداری قرار گرفته شده است .

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.