سردار «علی فدوی» روز سه شنبه در اجلاسیه نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس و ۶ هزار و ۲۰۰ شهید استان مرکزی در مصلی شهر خمین افزود: امام خمینی (ره) با ظهور انقلاب اسلامی و مشروعیت بخشیدن به نظام اسلامی و معنوی، ارزش های والای خدایی را به یاد همه ما آورد.

وی ادامه داد: امروز به برکت و مجاهدت همه دلدادگان نظام و اسلام، انقلاب اسلامی ایران در باطن و ظاهر صلابت و اقتداری فراگیر دارد که دشمنان لحظه ای به فکر دست درازی به این کشور نیستند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: وعده خداوند حتمی است و این وعده زمانی محقق می شود که به تکالیف و وظایف خود عمل کرده باشیم همان طوری که پس از پیروزی انقلاب فرزندان روح الله در جبهه های مختلف به تکالیف خود عمل کردند.

سردار فدوی بیان کرد: ما امروز به تکالیف خود عمل کردیم و در واقع زبان و عمل ما باید همان مکتب و منش شهدا باشد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: عزت و افتخار انقلاب اسلامی ایران مرهون رهبری مجاهدانه امام خمینی (ره) و ولایت پذیری خاضعانه شهدا و رزمندگان جان برکف و راهبری داهیانه رهبر معظم انقلاب است.

سردار فدوی ادامه داد: هرچه که امروز در نظام اسلامی وجود دارد برگرفته از عظمت امام راحل است و مجاهدان انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس با عشق به خمینی کبیر در جبهه های حق علیه باطل حضور پیدا کردند.

وی گفت: در دوران جنگ تحمیلی ۵۴ کشور و ابرقدرت بزرگ علیه ایران به میدان آمدند و رژیم منفور بعث عراق را یاری کردند و پیروزی و مقاومت جانانه فرزندان این آب و خاک در واقع تحقق وعده الهی پروردگار بود.

سردار فدوی گفت: امروز آرمان های مقتدرانه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نه تنها در داخل بلکه فراتر از مرزها قابل مشاهده است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: در دوران جنگ تحمیلی و ۳۰ سال حصر و تحریم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، مقاومت در جبهه حق و باطل متوقف نشده است و هنوز  رزمندگان جان برکف و همه دلسوزان نظام و انقلاب آماده جان نثاری هستند.

سردار فدوی بیان کرد: ۴۰ سال است که به برکت انقلاب اسلامی، دشمنان و توطئه گران فرصت هیچ گونه دست درازی به کیان نظام و انقلاب ایران نداشته اند و امروز کوچکترین رزمنده انقلاب با اقتدار کامل آماده جانفشانی است.

وی گفت: در جریان جنگ تحمیلی ۱۰۰ میلیارد دلار تجهیزات مختلف توسط کشورها در اختیار رژیم بعث عراق قرار گرفت اما رزمندگان اسلام جانانه در برابر تجاوزگری دشمنان ایستادند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: آمریکائی ها در برهه ای از دوران دفاع مقدس به طور مستقیم در این جنگ شرکت کردند و شناورهای خود در آب های خلیج فارس مستقر کردند.

سردار فدوی افزود: در یکسال و نیم آخر جنگ تحمیلی فرزندان خمینی کبیر با اطاعت از ولی امر مسلمین به گونه ای جانانه مقاومت کردند که از ایران به دادگاه لاهه شکایت شد چرا که نیروی دریایی سپاه پاسداران بسیاری از ادوات و تجهیزات نظامی آمریکا را نابود کرد.

وی اضافه کرد: امروز شهدا، جانبازان، رزمندگان، ایثارگران و همه دلدادگان انقلاب با عمل به تکلیف و وعده الهی، میراث داران انقلاب اسلامی هستند و  باید همواره در برابر توطئه ها بیدار باشند.

سردار فدوی گفت: در ۴۰ سال عمر با برکت نظام اسلامی، آمریکا نتوانست در ذهن، کلام  و مکتب انقلاب اسلامی راه پیدا کند.

سردار فدوی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اعتراف دشمنان در قبال اقتدار ایران افزود: وزیر دفاع یکی از دولت های پیشین آمریکا در پایگاه امارات اعلام کرده بود که ما و هم پیمانان منطقه ای و فرامنطقه ای مان به دنبال این هستیم تا توانی ایجاد کنیم که در برابر ایران بازدارنده باشد.

وی ادامه داد: استعمارگران و مستکبران منطقه به دنبال ساقط کردن حکومت سوریه بودند اما خود آن ها اعتراف کردند که نقش ایران در عملی نشدن دسیسه هایشان غیرقابل انکار بود.

تشییع نمادین شهید گمنام، اجرای سرودهای انقلابی، مرثیه سرایی و شعرخوانی و رونمایی از تمبر اجلاسیه از دیگر برنامه های جنبی این آیین بود.

استان مرکزی ۶ هزار و ۲۰۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی ایران کرده است.

کنگره نقش امام خمینی(ره) در جنگ تحمیلی و ۶ هزار و ۲۰۰ شهید استان مرکزی از سال ۱۳۹۳ در اراک کلید خورده است و در این مدت ۱۶ اجلاسیه شهدا و اقشار مختلف از قبیل دانشجویان، پیشکسوتان، روحانیت، امر به معروف و نهی از منکر، شهدای گمنام، فرهنگیان و دانش‌آموزان، سنگرسازان بیسنگر، بانوان و نقش امام راحل در جنگ تحمیلی برگزار شده است و اجلاسیه نهایی آن ۱۱ مهرماه جاری با حضور سردار «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مصلی بیت المقدس اراک برگزار می‌شود.

۷۲۷۹/۳۰۷۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.