به گزارش ایرنا، «بهروز اکرمی» روز پنجشنبه در ستاد ساماندهی اتباع خارجی استان مرکزی، افزود: اتاق‌های اصناف شهرستان‌ها وظیفه دارند با ابلاغ این بخشنامه به اتحادیه‌های صنفی تذکر لازم را در این خصوص بدهند.

وی ادامه داد: با وجود اینکه اتباع خارجی استان مرکزی تنها باید در شهرستان‌های اراک، ساوه و دلیجان متمرکز باشند اما، شماری از این قشر در شهرستان محلات نیز سکونت دارند و در کارگاه‌های سنگ‌بری فعالیت می‌کنند. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی بیان کرد: درصورتی‌که کارگاه‌های سنگ‌بری و دیگر صنایع محلات نیاز استفاده از کارگران خارجی دارند باید موضوع را به شورای تامین شهرستان ارسال کرده و پس از تایید در این مرجع برای تعیین تکلیف به وزارت کشور ارسال شود.

اکرمی افزود: فرمانداری محلات با توجه به ایننکه بازه ابلاغ وزارت کشور برای تعیین تکلیف استفاده از کارگر خارجی در صنایع این شهرستان طولانی است، وظیفه دارد راهکار قانونی و منطقی برای فعالیت این قشر در کارگاه های سنگ‌بری ارایه کند و در غیر این صورت از فعالیت آنان جلوگیری کند.

وی بیان کرد: پوشش بیمه‌ای از مشکلات اتباع کشورهای خارجی است و باید تمهیداتی اتخاذ شود تا هنگامی که کارت تردد به این افراد داده می‌شود تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی نیز قرار گیرند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی اضافه کرد:‌ برخوردهای سلبی جوابگوی حل معضل اتباع بیگانه غیرمجاز نیست و باید راهکاری مناسب در این زمینه اندیشیده شود.

اتباع خارجی استان مرکزی در شهرستان های اراک، ساوه و دلیجان زندگی می‌کنند.

۳۰۱۷/۶۰۱۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.