«حسن شریفی» روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: تولید یک‌هزار و ۵۰۰ تن پسته از باغات این شهرستان در فصل برداشت امسال پیش‌بینی شده است.

وی توضیح داد: برآورد اولیه تولید پسه در ساوه برای سال زراعی جاری ۲ هزار تن بود اما به‌دلیل آفاتی مانند حمله ملخ و سرمازدگی روزهای پایانی فروردین ماه میزان باردهی درختان پسته ساوه حدود۵۰۰ تن با افت محصول مواجه شد.
رئیس جهاد کشاورزی ساوه بیان کرد: با رغبتی که در میان کشاورزان و روستائیان شهرستان ساوه در خصوص کشت محصول پسته ایجاد شده است، سال گذشته حدود ۱۵ درصد به سطح باغات این شهرستان افزوده شد.
شریفی گفت: عمر پسته‌کاری در شهرستان ساوه  به ۲۵ سال می‌رسد و باغداران ساوجی به کشت ارقامی مانند «احمدآقایی»، «اکبری»، «فندقی»، «کله قوچی» و همچنین پسته سفید اشتغال دارند.
وی اظهار داشت: با توجه به ارزش اقتصادی این محصول، روند توسعه باغات پسته در شهرستان ساوه افزایشی است و دولت نیز در این زمینه حمایت‌هایی مانند ایجاد زیرساخت‌های آبیاری تحت‌فشار را به‌عمل می‌آورد.
رئیس اداره جهاد کشاوری ساوه گفت: متوسط عملکرد تولید پسته در هر هکتار از باغات شهرستان ساوه حدود یک تن است اما، امسال به‌دلایلی که ذکر شد این حجم کاهش دارد.
شریفی افزود: درخت پسته به‌دلیل مقاومت بالا نسبت به شوری خاک، سرمای زمستانی، نیاز آبی کم و درآمدزایی مورد اقبال کشاورزان شهرستان ساوه است.
شهرستان ساوه با داشتن ۱۳۵ سطوح زراعی و باغی توان تولید سالانه حدود ۶۰۰ هزار تن انواع محصولات بخش های کشاورزی و باغداری را دارد.
/۶۰۱۳/۶۵۳۹

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.