سید محسن طباطبائیان روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: هفت طرح عمرانی و پنج طرح اقتصادی جهاد کشاورزی دامغان در هفته دولت امسال به بهره برداری رسید. 
وی به طرح های عمرانی جهاد کشاورزی دامغان اشاره کرد و اظهار داشت: ۲ طرح اجرای سامانه نوین آبیاری تحت فشار و کم فشار در مساحت ۲۳۳ هکتار در روستای امین آباد و منطقه امیرآباد با اعتبار ۲۲ میلیارد و ۶۴۰ میلیون ریال در هفته دولت افتتاح شد. 
طباطبائیان به افتتاح ۲ استخر ذخیره آب اشاره کرد و گفت: این ۲ استخر در روستای عبدالله آباد و شهر کلاته رودبار با ۱۵ هزار متر مربع ورق به منظور ذخیره سازی آب با اعتبار سه میلیارد و ۲۱۵ میلیون ریال به بهره برداری رسید.
وی افزود: تجهیز و نوسازی کانال فرعی و تسطیح اساسی شبکه زیر سد شهید شاهچراغی و سامانه انتقال آب در منطقه امیرآباد با هدف کاهش هدر رفت آب، از دیگر طرح های عمرانی جهاد کشاورزی در شهرستان دامغان بود. 
طباطبائیان، به افتتاح پنج طرح اقتصادی اشاره کرد و افزود: افتتاح سورتینگ فرآوری و خلال پسته در روستای مومن آباد با ظرفیت ۳۳۰ تن و صرف اعتبار ۱۰ میلیارد ریال از مهم ترین طرح های افتتاح شده در هفته دولت امسال بود.
وی افزود: ۲ واحد تولیدات دامی بره پرواری نیز در روستای آستانه و امام آباد با ظرفیت ۳۰۰ راس و اعتبار چهار میلیارد ریال بهره برداری شد.
طباطبائیان گفت: احداث پنج هکتار باغ گردو پیوندی در کلاته رودبار و یک واحد گاوداری با ظرفیت ۱۵ راس در روستای مهماندوست از دیگر طرح های هفته دولت امسال بود.
وی تصریح کرد: در مجموع برای ۱۲ طرح عمرانی و اقتصادی دامغان ۶۰ میلیارد و ۲۳۲ میلیون ریال هزینه شد که از این میزان ۳۶ میلیارد ریال اعتبار ملی، هفت میلیارد ریال خودیاری و بقیه از اعتبارات استانی بود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان گفت: با این تعداد طرح، ۷۴ شغل مستقیم، ۱۵۱ شغل غیرمستقیم، ۱۰۱ شغل موقت، ۳۴ تثبیت شغلی محقق شد و ۲۱۱ خانوار از طرح های هفته دولت امسال جهاد کشاورزی دامغان بهره مند شدند. 
شهرستان دامغان دارای بیش از ۱۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی است که نزدیک به ۳۰ درصد از آن به سامانه نوین آبیاری مجهز شده است.
۳۵ درصد اشتغال دامغان در حوزه کشاورزی است و پنج هزار باغدار و کشاورز در این بخش مشغول فعالیت هستند.

۹۸۵۶/۶۱۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.