«وحید مرندی‌مقدم» روز سه‌شنبه در ششمین گردهمایی منطقه‌ای نظارت استاندارد در شهر جدید مهاجران، افزود: این استان با بهره‌گیری از ظرفیت‌های بالقوه توانسته در بین سایر استان‌های صنعتی سرآمد باشد و باید در عرصه تولید استاندارد نیز پیشگامی کند.

معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان استاندارد ایران ادامه داد: شاخص های نرخ استاندارد سازی برای واحدهای صنعتی و تولیدی در کشور باید تقویت تا تولید ملی بیش از پیش بالنده شود.

وی اظهار داشت: استاندارد سازی در صنایع باید با قوت و شدت بیشتری عملیاتی شود تا با تولید کیفی ذائقه مصرف کنندگان به سمت کالاهای داخلی جلب شود.

 معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران گفت: تغییر در شیوه های استاندارد سازی و به‌روز رسانی روش استاندارسازی قدیمی با اولویت خوداظهاری ضرورتی جدی است.

مرندی مقدم افزود: در اظهار انطباق، تحت پوشش بودن همه محصولات به استانداردهای لازم و بهبود کیفیت محصولات تولیدی پیش‌ بینی شده است.

وی اظهار داشت: خود اظهاری استاندارد در برخی صنایع نمی‌تواند اجباری باشد و صنایع بزرگ و مادرتخصصی که نمونه‌های آن در  استان‌های مرکزی و اصفهان مستقر است، باید ساز و کار ویژه داشته باشند.

 معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران گفت: اظهار انطباق استاندارد از ابتدای امسال در کشور کلید زده شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی گفت: از مجموع سه هزار واحد صنعتی در این استان ۸۰۰ واحد دارای پروانه استاندارد هستند.

«سعید فرخی» افزود: ۸۰ درصد از پست‌های سازمانی اداره کل استاندارد استان مرکزی خالی است و این مجموعه با وجود محدودیت منابع و نیرو توانسته مقوله استاندارد را در این استان صنعتی به خوبی عملیاتی کند.

وی اظهار داشت: ۸۰۳ جواز تاسیس پارسال در استان صادر شد که تاکنون۲۵۰ جواز با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی می‌توانند به هنگام بهره برداری برای ۱۱ هزار نفر شغل ایجاد کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی گفت:  ۱۴ هزار شغل جدید پارسال در استان مرکزی برای افراد جویای کار فراهم شد.

فرخی افزود: یک میلیارد دلار سال گذشته برای اولین بار از محل صادرات در استان مرکزی حاصل شد و مقاصد صادراتی این خطه  از ۴۰ کشور به ۸۰ کشور افزایش یافت.

وی اظهار داشت: میزان پروانه بهره‌برداری در استان مرکزی پارسال ۳۰ درصد رشد داشته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی گفت: همچنین از لحاظ سرمایه‌گذاری و صدور جواز تاسیس نیز ۱۵ درصد رشد در استان عملیاتی شده است.

بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می‌کنند.

۶۹۹۱/۶۰۱۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.