به گزارش خبرنگار ایرنا، بهمن مرادنیا شامگاه سه شنبه در دیدار با مدیرعامل موسسه فرهنگی، تبلیغاتی بهمن سبز اظهار داشت: شهرستان سقز به عنوان دومین شهر بزرگ استان قابلیت بالایی در سرمایه گذاری های فرهنگی وهنری دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی افزود: این شهرستان با جمعیتی حدود 350 هزار نفر و قدمت هنری و فرهنگی آن باید صاحب سینما شده و این مؤلفه مهم توسعه ای در استان به عنوان ظرفیتی برای معرفی توانمندی های سینمایی ایران اسلامی به کشورهای همجوار خدمات ارائه دهد.
استاندار کردستان گفت: انتظار می رود سینمایی استاندارد با امکانات روز و مجهز برای شهروندان سقزی احداث شود که با توجه به توانمندی و بهره مندی از متخصصین سینما ساز در مؤسسه بهمن سبز می توانیم با اطمینان این وعده را به مردم بدهیم که از ابتدای نیمه اول امسال هنر هفتم به ظرفیت های تعریف شده سقز ملحق می شود.
وی ابراز امیدواری کرد، با بهره مندی از کارشناسان متخصص در امر سینما، در سریعترین زمان ممکن نسبت به بازتعریف سالن شهید بهشتی سقز به عنوان یک سینمای مجهز و به روز در خور شأن و جایگاه مردم این شهر اقدام شده و سینما دوستان سقزی از ابتدای نیمه دوم سال بتوانند از فیلم های روز در سینما بهره مند شوند.

**سینما دار شدن شهرستان های فاقد سینما در اولویت حوزه هنری است
مدیرعامل مؤسسه فرهنگی تبلیغاتی بهمن سبز نیز بر ضرورت تلاش برای کمک به تقویت زیر ساخت های فرهنگی در کشور تأکید کرد و گفت: توجه به تحقق رویای سینما دار شدن در شهرستان های فاقد سینما از اولویت های حوزه هنری است.
محمود کاظمی افزود: براساس سیاست های راهبردی حوزه هنری در توجه به سینمای خانواده به عنوان مکانی امن و مطمئن برای تحکیم بنیان خانواده، توسعه سینما در کشور با همکاری مسئولان استانی در دستور کار قرار گرفته است.
وی اظهار داشت: در حال حاضر مؤسسه فرهنگی تبلیغاتی بهمن سبز حوزه هنری به عنوان بزرگترین سینما دار کشور تلاش می کند شاخص های ساخت و نمایش آثار سینمایی و پخش را ارتقا داده تا از این مسیر به توسعه مخاطبان و رضایتمندی آنان نایل شود.
مدیرعامل مؤسسه فرهنگی تبلیغاتی بهمن سبز حوزه هنری با اشاره به راه اندازی سینما در شهرستان سقز گفت: مهمترین موضوع در این بخش تأمین به موقع اعتبارات مورد نیاز است و تلاش می شود در سریعترین زمان ممکن سینمایی استاندارد و مجهز برای جهت خدمتگذاری به مردم شهرستان سقز آماده شود.

**اعتبار سینمای سقز از محل اعتبارات عمرانی استان تامین می شود
معاون امور عمرانی استاندار کردستان نیز در این نشست گفت: بخش زیادی از جمعیت 350 هزار نفری سقز را جوانان تشکیل می دهد که این موضوع توجه به زیر ساخت های فرهنگی و ایجاد فضاهایی متناسب با نیاز جوانان را بیشتر می کند.
شهرام ملکی افزود: مهمترین موضوع در زمینه ساخت سینما در سقز ارائه برآورد ریالی و زمان بندی دقیق انجام پروژه است که با توجه به تفاهم نامه منعقده هزینه های مربوطه و کارشناسی شده از محل اعتبارات استانی و عمرانی تأمین می شود.
به گزارش ایرنا، در حال حاضر پردیس سینمایی بهمن سنندج با ظرفیت 759 صندلی با سه سالن نمایش فیلم و سینما آزادی بیجار با ظرفیت 285 صندلی در یک سالن نمایش فیلم در سانس های مختلف فیلم های برتر سینمای ایران را در استان کردستان به نمایش می گذارند.
7348 / 3034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.