به گزارش ایرنا، «حجت‌الله مهدیان »روز پنجشنبه در آیین معرفی تعاونی‌های برتر استان مرکزی، افزود: ۹۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات در سال گذشته توسط این بانک پرداخت شد که ۷۰ درصد آن به تعاونی‌ها و ۳۰ درصد به سایر حوزه‌ها پرداخت شد.

وی ادامه داد: امید می‌رود که این تسهیلات هدفگذاری شده توسط بانک توسعه‌تعاون جذب و در اختیار تعاونی‌ها و مشتریان قرار گیرد.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک توسعه‌تعاون گفت: ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات پارسال توسط این بانک در استان مرکزی پرداخت شد که بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده پیش‌بینی می شود پرداخت تسهیلات امسال به سه هزار میلیارد ریال افزایش یابد.
مهدیان خاطرنشان کرد: بانک توسعه‌تعاون آمادگی دارد ۱۰۰ درصد منابع مالی جذب شده در استان مرکزی را دناحیه جغرافیایی پرداخت تسهیلات هزینه کند.

وی ادامه داد: بر اساس استاندارد های کشوری و جهانی ۸۵ درصد منابع جذب شده استان‌ها باید در محل پرداخت تسهیلات هزینه شود.
مدیرعامل بانک توسعه‌تعاون خاطرنشان کرد: این بانک عامل پرداخت تسهیلات صندوق توسعه ملی است و آمادگی دارد علاوه بر پرداخت منابع داخلی بانک از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی نیز متابع مالی در اختیار متقاضیان قرار دهد.
مهدیان گفت: بانک توسعه‌تعاون عامل پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی نیز هست و ۱۵ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات از ابتدای آغاز اجرای این طرح تا کنون به متقاضیان پرداخت کرده است.

وی اظهار داشت: ۲۵ هزار میلیارد ریال منابع مالی از محل اعتبارات اشتغال پایدار مناطق روستایی و عشایری به بانک توسعه‌تعاون اختصاص یافته  که ۹ هزار میلیارد ریال از منابع مالی باقی‌مانده و جذب و پرداخت آن تا پایان سال جاری در دستور کار است.

مدیرعامل بانک توسعه‌تعاون ادامه داد: ۱۷ هزار میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید و ۲هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال فراگیر نیز سال گذشته توسط این بانک به متقاضیان پرداخت شده است.

مهدیان گفت: ۳۰ هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ امسال به بانک توسعه‌تعاون اختصاص یافته که پرداخت این تسهیلات به متقاضیان در دستور کار این بانک قرار دارد.

وی ادامه داد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی امسال در حوزه های مختلف بانک، تعاونی‌ها، روابط کار و اشتغال خدمت رسانی به تعاونی‌ها و مردم را در سال جاری را در دستور کار خود قرار داده است.

مدیرعامل بانک توسعه‌تعاون یادآور شد: این بانک فعالیت خود را از ۱۰ سال قبل آغاز کرده و اکنون با ۴۵۰ شعبه و چهار هزار و ۵۰۰ نفر کارمند در حوزه های مختلف بانک‌داری در خدمت‌رسانی به مردم اشتغال دارد.

مهدیان افزود: ۱۰۰ درصد سهام بانک توسعه‌تعاون دولتی است و این بانک با هدف حمایت و توسعه تعاونی‌ها در کشور ایجاد شده است.

وی با یادآوری بهره‌برداری از طرح ۱۱۲ واحدی فرهنگیان در اراک، افزود: این طرح سه سال قبل با بهره‌گیری از حمایت و تسهیلات این بانک کلید خورد و تا پایان مهر ماه جاری متقاضیان در این واحدها ساکن می‌شوند.

مدیرعامل بانک توسعه‌تعاون گفت: نخستین مرکز نوآوری با حمایت بانک توسعه‌تعاون در استان فارس و شهر شیراز ایجاد شده است و گسترش این مراکز در سراسر استان‌های کشور در دستور کار قرار دارد.

مهدیان از امضای تفاهم‌نامه بانک توسعه‌تعاون با صندوق نوآوری و شکوفایی استعدادها خبر داد و گفت: این بانک در راستای تفاهم‌نامه مذکور حمایت از تعاونی‌های دانش بنیان را انجام می‌دهد.

استاندار مرکزی نیز در این نشست گفت: ۱۵۰ هزار میلیارد ریال منابع مالی در مدت ۱۰ سال اخیر در بانک توسعه‌تعاون تامین شده که دو سوم این منابع در مدت سه سال گذشته تامین شده است.

سید «علی آقازاده» افزود: ۲ هزار و ۳۰۰ تعاونی در استان مرکزی وجود دارد که با فعالیت آن‌ها برای ۲۰ هزار نفر اشتغال در استان ایجاد شده است.

وی ادامه داد: ۲۷ میلیون دلار کالا از مجموع یک میلیارد دلار صادرات غیر نفتی استان مرکزی در سال گذشته در این استان توسط تعاونی‌ها انجام شد که بخشی از این صادرات توسط تعاونی‌های دانش‌بنیان انجام شده است.

استاندار مرکزی با یادآوری ایجاد ۴۰ شغل توسط یکی از تعاونی‌های برتر استان مرکزی و کشور در خمین گفت: با حمایت بخش دولتی، اشتغال ایجاد شده در این تعاونی‌ها تا ۲۰۰ شغل قابل افزایش است.

آقازاده افزود: تعاونی‌ها با گذشت ۴۰ سال از انقلاب و با وحود تاکید قانون بر حمایت از آن‌ها مظلوم است و توسعه فعالیت  این واحدها نیازمند حمایت بخش دولتی دارد.

مدیرکل تعاون، کارو رفاه اجتماعی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: ۳۲۶ تعاونی از این استان امسال در رقابت های انتخاب تعاونی‌های برتر شرکت کردند که شمار آن‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۰ درصد افزایش یافته است.

«محمدتقی آبایی» افزود: ۱۵ تعاونی به عنوان  برتر استان مرکزی و ۲ تعاونی از مجموع ۲۷ تعاونی برتر کشوری بوده است.

وی ادامه داد: ۱۴ استان از مجموع ۳۱ دارای تعاونی برتر هستند که استان مرکزی یکی ازآن‌ها است.

مدیرکل تعاون، کارو رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: یکی از تعاونی‌های دانش بنیان استان در این جشنواره به عنوان تعاونی برتر کشور در سال جاری انتخاب شد.

آبایی افزود: ۶۴۱ طرح تعاونی هم‌زمان با هفته تعاون امسال در سطح کشور به بهره‌برداری رسید که ۱۳ مورد  با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال مربوط به استان مرکزی است.

وی ادامه داد: با بهره‌برداری از این طرح ها در استان مرکزی برای ۱۵۵ نفر اشتغال‌زایی شده است.

 نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت:  حمایت از تعاونی‌ها برای توزیع ثروت و قدرت در جامعه در قانون اساسی کشور مورد توجه قانونگذاران قرار گرفته است.

«علی ابراهیمی» افزود: تعاونی‌ها  نقش مهمی در پیشبرد اهداف اقتصادی جمهوری اسلامی برعهده دارند.

در پایان این نشست با حضور  رئیس هیات مدیره و مدیر عامل بانک توسعه تعاون، استاندار و برخی مسئولان استانی استان مرکزی از تعاونی‌های برتر استانی و کشوری استان تقدیر شد.

استان مرکزی به عنوان چهارمین قطب صنعت کشور و بهره مندی از ۲ هزار و ۹۰۰ واحد صنعتی، ۱۲ شهرستان و بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

۱۹۵۵/۶۰۱۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.