حجت‌الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی روز پنجشنبه در دیدار با تعاونگران بیرجند به مناسبت هفته تعاون افزود: تجربه‌های تلخ و شیرین ۴۰ ساله انقلاب بس است در گام دوم انقلاب اگر به فکر حل مشکل بقیه باشیم به نوعی مشکل خودمان را هم حل کرده‌ایم.

وی ادامه داد: بهترین قانون در جمهوری اسلامی موجود است اما متاسفانه در اجرای آن کم‌کاری می‌کنیم و به اسم قانون و نظام همه چیز را درهم می‌شکنیم که این رفتار در دنیا و آخرت جواب دارد.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه در قانون اساسی جمهوری اسلامی برای بخش دولتی، خصوصی و تعاون قوانینی بی‌نظیر وجود دارد، افزود: برخی از کشورها مالکیت خصوصی و برخی دولتی را برگزیدند که هر دو درگیر برده‌داری شدند.

وی اظهار داشت: قوانین در جمهوری اسلامی در کنار مالکیت خصوصی و دولتی به بخش تعاون هم اهمیت بخشید که در نوع خود بی‌نظیر است.

وی تصریح کرد: یکی از مهمترین مشکلات، نظارت نادرست است زیرا اگر نظارت به موقع عمل می‌شد هیچ مشکلی وجود نداشت اما متاسفانه گاهی اوقات ناظر هم گرفتار نفس می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی خطاب به تعاونگران گفت: کشور مسئول دارد و مسئول باید پاسخگوی مردم باشد، نمی‌شود با توصیه مسئول را وادار به کاری کرد بلکه کسی که مسئولیت قبول می‌کند باید بر اساس قانون عمل کند.

وی ذکر کرد: تعاونگران خواسته‌های حق خود را از مسئولان مطالبه کنند و نسخه‌ای از مطالبه را برای ما هم بفرستند تا ما هم مطالبه‌گر باشیم، مسئولی اگر جواب شما را ندهد ما به عنوان تریبون داد شما را به مسئولان می‌رسانیم.

امام جمعه بیرجند در ادامه تاکید کرد: مشکلات وقتی حل می‌شود که همه ما بدون وابستگی به بیگانه به عنوان یک خانواده در کنار هم باشیم.

صادرات هشت میلیون دلاری تعاونی‌های خراسان جنوبی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی هم در این دیدار گفت: ۹۱۰ تعاونی در استان فعال هستند که در پنج ماه اول سال جاری هشت میلیون دلار صادرات داشته‌اند.

عباس رکنی افزود: سال گذشته با همه تحریم‌های ظالمانه‌ای که صورت گرفت صادرات تعاونی‌های استان به ۲۱ میلیون دلار رسید.

وی ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون ۱۷۹ شرکت تعاونی در سامانه کارا ثبت نام کرده‌اند که ۱۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کرده‌اند.

رکنی اظهار داشت: ۱۱۴ تعاونی از ۹۱۰ تعاونی خراسان جنوبی به سرپرستی بانوان اداره می‌شود که نشان از توان بانوان در زمینه تعاونی‌ها است.

وی از رتبه اول نظارت بر تشکل‌های کارگری و کارفرمایی در سال گذشته خبر داد و گفت: در بحث تعاونی‌های برتر ۳۴۶ تعاونی در سامانه ثبت نام کردند که از این تعداد ۳۱۱ تعاونی مدارک لازم برای داوری را ارایه کردند که در این محور هم رتبه سوم کشور بدست آمده است.

۱۳ شهریور ماه در تقویم جمهوری اسلامی ایران به عنوان روز تعاون نامگذاری شده است.

۳۲۱۵* ۶۰۵۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.