به گزارش ایرنا، «معصومه ابتکار» روز شنبه در نشست با زنان منتخب استان مرکزی در اراک افزود: این طرح با تمرکز مشاغل خانگی در استان مرکزی با همکاری جهاد دانشگاهی اجرایی شده است.
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: همچنین طرح «کسب و کار من» در راستای اشتغال و کارآفرینی اجرایی شده است.
ابتکار افزود: در حال مذاکره با سازمان استاندارد برای تعریف شاخص هایی در زمینه مشاغل خانگی هستیم.
وی در ادامه ظهارداشت: رویکرد دولت دوازدهم پاسخگویی و شفافیت و عمل به وعده ها در حد توان است و شرایط خاص کشور و خروج آمریکا از برجام تعاملات اقتصادی را برای دولت دشوار ساخته است.
وی ادامه داد:  از این مراحل سخت و دشوار عبور خواهیم کرد و همه اقشار جامعه در میدان تلاش حضور دارند اما نقش زنان اهمیت ویژه ای دارد زیرا زنان در مناسبات اجتماعی پیشران هستند.
وی ادامه داد: رویکرد دولت دوازدهم حمایت از نهادهای مردمی و تقویت فعالیت سازمان های غیردولتی و خیریه است.
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: در استان مرکزی چهار طرح در حوزه زنان و خانواده برای توان افزایی شکل گرفته است.
 وی با یادآوری برگزاری نشست های منطقه ای زنان افزود: نشست منطقه ای استان مرکزی، همدان و استان‌های همجوار به زودی در همدان برگزار می شود.
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: در این نشست مهارت افزایی، آموزش زنان خانواده با حضور برترین تسهیلگران برگزار می شود.
ابتکار افزود: تاکنون پنج نشست منطقه ای با بیش از یک هزار و ۵۰۰ تشکل برگزار شده است.
وی اظهارداشت:  طرح ارتقای تاب آوری اجتماعی در ۲ سال گذشته در استان مرکزی  در نقاط آسیب پذیر اجرا شده است.
ابتکار ادامه داد: این طرح در استان مرکزی نتایج جالب و نقشه راه های تاب آوری اجتماعی استان را تدوین کرده است. 
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: اجرای طرح تاب آوری اجتماعی به کاهش آسیب اجتماعی کمک موثری کرده است.
ابتکار در ادامه افزود: سال گذشته ۱۸۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات پایدار از محل صندوق توسعه ملی برای روستاییان مصوب شد که ۹۰ هزار میلیارد ریال آن پرداخت شده است.
وی اظهار داشت: ۴۱ درصد از این میزان تسهیلات توسط زنان روستایی دریافت شده است.
ابتکار عنوان کرد: زنان ایرانی در عرصه های ورزشی هم پیشران هستند و  هر روز اخبار خوب از ورزش قهرمانی دختران گزارش می شود.
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: امسال دوره آموزشی برای ۶۷ هزار معلم در راستا توجه به مقوله ورزش برگزار شده است. 
ابتکار عنوان کرد: تقویت نهاد خانواده یکی از اهداف جدی برنامه دولت دوازدهم است و در ستاد ملی زن و خانواده به شکل خاصی به آن پرداخته شده است.
وی ادامه داد: طرح گفت و گوی خانواده در طول ۲ سال اخیر در سطح ملی در کشور با محوریت مهارت افزایی در حال اجرا است.
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده در ادامه گفت: حضور و مشارکت زنان در انتخابات به عنوان نامزد بسیار مهم است و استان مرکزی نیز در سنوات گذشته مجلس شورای اسلامی نماینده داشته است.
 وی همچنین در جمع خبرنگاران در موزه وکیل اراک نیز گفت: قوانین در حوزه زنان به درستی عملیاتی نشده است و باید دستگاه های اجرایی و ناظران بر این مهم اهتمام بیشتری داشته باشند.
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: این نقیصه و اجرایی نشدن قوانین درباره زنان به کمبود اعتبار و نبود سازوکار مربوط می شود.
ابتکار در ادامه افزود: استان مرکزی در حوزه  گردشگری و خدمات درمانی ظرفیت  بالایی دارد اما هنوز  زمینه هایی برای کار در این مقوله وجود دارد.
وی اظهارداشت: حوزه گردشگری در استان مرکزی برای زنان فرصت های بالقوه ای دارد و می تواند در بخش اکوتوریسم و بوم گردی نقش موثری در اشتغال آفرینی داشته باشد.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استان مرکزی گفت: سیاست گذاری  و برنامه ریزی، نظارت و بازرسی، هدایت و راهبری؛ اهم فعالیت های دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی در دولت تدبیر و امید در طول سال های ۹۲ تا ۹۸ است.
" زهرا فرجی" افزود: در راستای واگذاری مدیریت به زنان در این استان، ۱۲۹ نفر از بانوان این خطه در مدیریت های پایه، میانه و عالی منصوب شده اند.
وی اظهارداشت: برگزاری ۱۶۳ نشست کارگروه تخصصی بانوان و خانواده از جمله فعالیت‌های دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی است.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی گفت: ۸۶۴ مورد بازدید از مراکز فعال زنان در عرصه های علمی، اقتصادی و اجتماعی در استان انجام شده است.

شرکت در شورای برنامه ریزی و توسعه استان مرکزی، حضور در آیین آغاز به کار مرکز نگهداری زنان آسیب دیده و موزه عمارت وکیل، بازدید از بند نسوان ندامتگاه اراک و دیدار با بانوان منتخب، از برنامه های سفر یک روزه معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده به اراک است.

۴۹ درصد از جمعیت یک میلیون و ۴۱۴ هزار نفری استان مرکزی را زنان تشکیل می دهند.

۶۹۹۱/۳۰۷۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.