معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی در آیین آغازین مسابقات شطرنج گفت: امام خمینی (ره) ابرمرد تاریخ ایران است که بزرگترین انقلاب صلح آمیز را با شجاعت در جهان به پیروزی رساند.

«بهروز اکرمی» افزود: نظام جمهوری اسلامی نتیجه این انقلاب بزرگ و متحول کننده  است.
وی ادامه داد: ابعاد شخصیتی بنیانگذار انقلاب اسلامی در تمام حوزه های سیاسی، فرهنگی و ورزشی قابل توجه است و فتوای تاریخی ایشان درباره شطرنج این موضوع مهم را ثابت می کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی تصریح کرد: برگزاری این مسابقات می تواند نام ماندگار امام خمینی (ره) را جاودانه کند. 
اکرمی با اشاره به گرامیداشت هفته دولت گفت: شهیدان رجایی و باهنر دولتمردانی هستند که با ایثار جانشان نظام اسلامی حفظ کردند.
وی، هفته دولت را فرصت خوبی برای ارایه گزارش عملکرد دولت دانست و افزود: در هفته دولت امسال ۷۵۱ طرح اقتصادی، عمرانی و اجتماعی با سرمایه گذاری ۲۰ هزار میلیارد ریال در استان مرکزی به بهره برداری می رسد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی نیز در این آیین گفت: سومین دوره مسابقات آزاد بین المللی شطرنج جام آفتاب با حضور ۲۵۰ شطرنج باز از ۱۰ کشور جهان ازاول تا هفتم شهریور در خمین برگزار می شود.
«عابد حقدادی» افزود: این دوره از مسابقات با عنوان هفته دولت و از سری برنامه های ورزشی کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی و یک هزار شهید شهرستان خمین برگزار می‌شود.
 وی ادامه داد: در سومین دوره مسابقات بین المللی جام آفتاب ، شطرنج بازان کشورهای اتریش، پرتغال، ارمنستان، چین، افغانستان، عراق، روسیه، گرجستان، آذربایجان و ایران با یکدیگر رقابت می کنند.
مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی اظهار داشت: شطرنج بازان در ۲ گروه بالای ریتینگ ۱۹۰۰ و زیر ۱۹۰۰ در ۹ دوره به روش سوئیسی به رقابت می پردازند.
خمین در جنوب استان مرکزی با ۱۰۵ هزار نفر جمعیت قرار دارد.
۹۹۳۰/۶۰۱۳/
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.