«جعفر اصغری» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: توزیع لاستیک در استان مرکزی با نرخ مصوب دولتی از طریق ۴۰ نمایندگی انجام می شود.

وی ادامه داد: لاستیک های ذخیره شده دولتی در استان مرکزی در سایز های ۱۲-۲۴، ۳۸۵ و ۳۱۵ خودروهای سنگین است که بر اساس ضوابط قانونی مصوب در کارگروه تنظیم بازار کشور و استان توزیع می شود.

معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی اظهار داشت: لاستیک های سنگین و نیمه سنگین در ۲ گروه خودروهای برون شهری و درون شهری توزیع می شود که خودروهای برون شهری پس از هفت هزار و ۵۰۰ تا ۱۵ هزار کیلومتر (بر اساس نوع خودرو) همراه با فعالیت بارنامه ای می توانند به نمایندگان فروش لاستیک استان مراجعه و لاستیک های مورد نیاز خود را دریافت کنند.

اصغری بیان کرد: رانندگان خودروهای سنگین و نیمه سنگین درون شهری اما باید مجوز فعالیت یا پروانه اشتغال از مدیریت حمل و نقل درون شهری بار و مسافر دریافت کرده و با ثبت نام در سامانه «باربرگ» نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کرده و پس از تایید از سوی این سامانه می توانند به نمایندگان فروش لاستیک در استان مراجعه و لاستیک مورد نیاز خود را دریافت کنند.

وی افزود: خودروهای سنگین و نیمه سنگین درون شهری به ۲ گروه روزانه و حقیقی تقسیم می شوند که خودروهای معادن و شرکت های توزیع و پخش اقلام در زمره حقیقی و خودروهای که مقطعی فعالیت می کنند مانند مصالح فروشان در گروه خودروهای روزانه قرار می گیرند.

معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی بیان کرد: هر ۲ گروه برای دریافت لاستیک مورد نیاز خود باید در سامانه «باربرگ» ثبت نام کنند.

اصغری اضافه کرد: رانندگان خودروهای سنگین و نیمه سنگینن درون شهری می توانند با نصب اپلیکیشن «باربرگ» در گوشی تلفن همراه خود یا یکی از اعضای خانواده  نسبت به ثبت نام در این سامانه اقدام کرده و در صورت بروز  مشکل  به اداره کل پست استان مرکزی واقع در خیابان نواب اراک و سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر درون شهری اراک واقع در ترمینال مسافری این شهر مراجعه کنند.

وی  اضافه کرد: توزیع لاستیک با نرخ مصوب دولتی پس از تشکیل کارگروه تنظیم بازار کشور به استان های مختلف کشور ابلاغ و در استان مرکزی نیز با حضور اعضای انجمن ها، اتحادیه ها، تولیدکنندگان، شرکت های پیمانکاری و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تشکیل شده است.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی  ادامه داد: تیم های بازرسی در شرکت های تولیدی لاستیک نیز مستقر هستند و فهرست فروش محصولات این شرکت ها به صورت روزانه بررسی و پس از تعیین سهمیه هر نمایندگی فروش به دستگاه های مرتبط ابلاغ می شود.

استان مرکزی ۱۲ شهرستان، ۳۳ شهر، ۲۳ بخش، ۷۹۵ روستای دارای دهیاری و بیش از سه هزار واحد تولیدی صنعتی دارد.

۳۰۱۷/۶۰۱۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.