رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: با توجه به کمبودها و افزایش قیمت برنج در استان، 2 هزار تن برنج به صورت عمده وارد استان خواهد شد تا ذخیره‌سازی شده و توزیع انجام گیرد.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، محمدرضا حاجی‌پور در حاشیه جلسه ستاد تنظیم بازار استان مرکزی با محوریت تامین کالاهای اساسی مردم در استان و تامین گوشت مرغ، برنج، روغن و شکر، در جمع خبرنگاران بیان کرد: در این جلسه کمبودهای موجود در عرضه کالاهای اساسی تشریح شد و مقرر شد که جهادکشاورزی نسبت به تامین اقلام پروتئینی اقدامات لازم را به انجام برساند.

وی با اشاره به اینکه شرکت غله و خدمات بازرگانی موضوع تامین شکر، برنج و روغن را در دستور کار خود قرار خواهد داد تا کاهش دغدغه شهروندان در تامین کالاها و ذخیره استراتژیک استان محقق شود، افزود: کمبود در برخی از کالاها وجود دارد و بر همین اساس سازمان جهاد کشاورزی و شرکت غله در راستای رفع کمبودها اقدام خواهند کرد.

حاجی‌پور با تاکید بر اینکه در بحث ذخیره‌سازی مشکلی وجود ندارد اما استفاده از ذخایر استراتژیک باید در مواقع بحرانی انجام گیرد که خوشبختانه در شرایط بحران قرار نداریم، افزود: اگر به مرحله عرضه ذخایر استراتژیک استان نزدیک شویم، سازمان های مذکور نسبت به تامین کالاها اقدام می‌کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به کمبودها و افزایش قیمت برنج در استان، 2 هزار تن برنج به صورت عمده وارد استان خواهد شد تا ذخیره‌سازی شده و توزیع آن انجام گیرد، همچنین تصمیم بر این شد که شکر به صورت بسته‌بندی‌های 900 گرمی با قیمت تنظیم بازار و درج عبارت "غیرقابل فروش به قیمت آزاد" وارد بازار شود تا کمبودها جبران شود.

رییس سازمان صمت استان مرکزی با اشاره به تاکیدات معاون استاندار بر نظارت بر واحدهای صنفی، گفت: مقرر شد اتاق اصناف با جدیت به امر نظارت ورود کند، همچنین تغزیرات با متخلفان و کسانی که از مصوبات ستاد تنظیم بازار تبعیت نمی کنند و اخلالگران در بازار برخورد قاطع داشته باشد.

 

Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.