به گزارش ایرنا، «علی اصغر مونسان»  روز دوشنبه در حاشیه بازدید از محل سقوط شهاب سنگ در نراق در جمع خبرنگاران افزود: یک میلیون سایت تاریخی در کشور وجود دارد و اعتبارات دولتی برای مرمت این اماکن کافی نیست.
وی ادامه داد: اعتبارات لازم برای مرمت آثار تاریخی استان مرکزی اختصاص داده می شود چرا که این استان به نام صنعت شهرت دارد و توسعه گردشگری می تواند در رونق اقتصادی و نشاط استان تاثیرگذار باشد.

معاون رئیس جمهوری بیان کرد: هفت میلیون و ۸۰۰ هزار گردشگر سال گذشته از آثار تاریخی کشور بازدید کردند و جذب گردشگر در سه ماه نخست امسال،حدود ۴۰ درصد رشد داشته است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری گفت: یک هزار و ۹۰۰ طرح در حوزه گردشگری با اعتبار ۱۸۰ هزار میلیارد تومان در حال اجرا است و پیش بینی می شود تا پایان دولت دوازدهم، ۷۰درصد این پروژه ها به بهره برداری برسد.
وی تصریح کرد: ۵۰۰ پروژه به هتل سازی اختصاص دارد که رقم قابل توجهی است و سه هزار و ۹۰۰ فقره موافقت اصولی تنها در ۲ سال دولت دوازدهم صادر شده است.
مونسان افزود: حجم سرمایه گذاری در حوزه گردشگری کشور در حال افزایش است و در سال های آینده گردشگری در کنار حوزه اقتصادی به رونق اقتصادی کمک می کند.
معاون رئیس جمهوری گفت: تحریم های ظالمانه علیه کشور و ایران هراسی که دشمنان نظام در منطقه ایجاد کردند مشکلاتی را برای گردشگری ایجاد کرده است اما نتوانسته به این حوزه مهم آسیب جدی وارد کند.
رئیس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گفت: صادرات صنایع دستی ۶۰۰ میلیون دلار شامل ۲۹۸ میلیون دلار از گمرک و ۳۰۰ میلیون دلار چمدانی در سال گذشته است.
وی تاکید کرد: تجاری سازی کاربردی شدن صنایع دستی و طراحی مبتنی بر سلیقه مشتری از برنامه های دولت برای توسعه اشتغال در صنایع دستی است.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری توضیح داد: تلاش می شود در بازارهای داخلی صنایع دستی وارد خانه های مردم شود چرا که سبب افزایش اشتغال می شود.
مونسان خاطر نشان کرد: یک میلیون نفر با اشتغال در حوزه صنایع دستی خانگی، درآمد کسب می کنند.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از بنای تاریخی شمس السلطنه و محل سقوط شهاب سنگ آسمانی در شهر نراق بازدید کرد.

 «علی اصغر مونسان» در سفر یک روزه از نزدیک در جریان روند فعالیت‌های زیرساختی فضاهای تاریخی و گردشگری استان مرکزی قرار خواهد گرفت. 

افتتاح مجتمع اقامتی کسری آبگرم محلات، افتتاح مجتمع اقامتی امیرکبیر، افتتاح مجتمع گردشگری نور محلات، بازدید از قلعه تاریخی میشیجان خمین، بازدید از بیت تاریخی امام خمینی(ره)، افتتاح مجتمع گردشگری سی گل اراک، شرکت در آیین آغاز به کار دستگاه پرتو درمانی بیمارستان فوق تخصصی سینا  و بازدید از پایگاه توریسم سلامت، دیدار با هنرمند پیشکسوت صنایع دستی و دارنده نشان ملی یونسکو در اراک و بازدید از مسجد جامع شهرستان ساوه از جمله برنامه های معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.

بیش از ۲ هزار جاذبه گردشگری در استان مرکزی شناسایی شده که ۸۵۰ اثر تاکنون در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
۹۹۳۰/۳۰۷۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.