به گزارش ایرنا، «علی زندی فر» روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: سیلاب بهاره ۷۲۰ میلیارد ریال خسارت به جاده های استان مرکزی زد  که در مرحله نخست منابع مالی جبران بیش از یک سوم این خسارت ها تامین شد و در گام دوم اعتبارات تکمیلی برای جبران  خسارت  اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: جاده های چهرگان، آمره و سلکلوی شهرستان کمیجان و جاده امامزاده نوده شهرستان خنداب بیشترین خسارت را در سیلاب بهار امسال دیدند و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی به صورت امانی این مسیرها را بازسازی و زیر بار ترافیک برده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی گفت: بازسازی جاده های بین مزارع شهرستان های خنداب و تفرش که در سیلاب امسال دچار آسیب شده بودند از دیگران اقدامات این اداره کل در راستای خدمت رسانی و رفع مشکلات کشاورزان استان بوده است.

زندی فر یادآور شد:  روشنایی جاده ها تا کنون در ۳۱۰ کیلومتر از جاده های استان مرکزی اجرایی شده است و  در این زمینه استان در زمره سه منطقه  برتر کشور است.

وی ادامه داد: اجرای سامانه روشنایی در جاده ها از جمله عوامل کاهش حوادث رانندگی در جاده های به شمار می رود و در تقاطع های پرحادثه برای کاهش حوادث رانندگی از جمله برنامه های اولویت دار امسال اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی با یادآوری آغاز عملیات اجرایی هفت زیر گذر در جاده های این استان گفت: زیر گذر حاجی آباد در جاده اراک -  قم از جمله این طرح ها است که بهره برداری از آن  با هدف کاهش حوادث رانندگی در این جاده تا هفته دولت آغاز شده و عملیات اجرایی تقاطع راهجرد نیز در این همزمان با هفته دولت شروع می شود.

زندی فر افزود: تعریض جاده توره - اراک محدوده منطقه خانه میزان به میزان هفت متر از دیگر اقدامات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی در راستای کاهش نقاط حادثه خیز جاده های استان است که پیش بینی می شود بهره برداری از این طرح تا ابتدای پاییز آغاز شود.

وی از اجرای شیب شیروانی برای کاهش حوادث رانندگی در تمامی جاده های استان مرکزی خبر داد و گفت: این طرح اکنون در جاده دلیجان - سلفچگان و ساوه -  تهران با هدف کاهش حوادث رانندگی منجر به فوت در حال انجام است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی با یادآوری معرفی استان مرکزی به عنوان استان معین استان لرستان در سیلاب بهار امسال، افزود: مسئولیت بازگشایی جاده های شهرستان ازنا و الیگودرز به این اداره کل واگذار و این اداره کل در این مدت راه ۱۳۷ روستای گرفتار در برف در این شهرستان ها را بازگشایی کرد.

زندی فر گفت: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی در زمینه توزیع لاستیک در بین رانندگان وسایل نقلیه سنگین رتبه سوم را در کشور به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: ۷۵حدود ۸۰ درصد مطالبات کامیون داران که توسط در حیطه اختیارات استانی و ملی بود تا کنون برطرف شده و رفع بقیه مشکلات این افراد نیازمند مصوبه مجلس شورای اسلامی دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی از امضای تفاهم نامه با آموزش و پرورش برای آموزش فرهنگ ترافیک در ۲۵ مدرسه استان خبر داد و افزود: آموزش فرهنگ ترافیک به منظور آشنایی دانش آموزان و آشنایی نسل نوجوان با فرهنگ ترافیک توسط کارشناسان این اداره کل در این مدارس انجام می شود.

زندی فر گفت: ایمن سازی هشت مدرسه برای جلوگیری از بروز حوادث احتمالی، آموزش ۵۰۰ موتور سوار و اهدای کلاه ایمنی، آموزش رانندگان وانت بارها، لوازم کشاورزی و عابر پیاده از دیگر اقدامات این اداره کل در راستای کاهش حوادث رانندگی در جاده های استان بوده است.

وی یاد آور شد: ۵۵۰ تا یک میلیون وسیله نقلیه روزانه در جاده های استان مرکزی تردد می کنند که تردد این وسایل در جاده های استان در سال جاری نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش یافته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی افزود: ۵۰ مورد تجهیزات فنی شامل ۲۶ دوربین ثبت تخلفات و ۲۴ دوربین نظارتی در جاده های این استان فعال است  و بهره برداری از ۴۶ دوربین در جاده ها در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

زندی فر خاطرنشان کرد: نصب این دوربین ها در جاده های استان مرکزی کاهش پنج تا ۶ کیلومتری سرعت و کاهش تصادفات و تلفات در جاده های استان را به همراه دارد.

وی، میانگین سن ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای استان مرکزی را بالای ۲۰ سال عنوان کرد و افزود: ۷۰ درصد وسایل نقلیه عمومی جاده ای این استان فرسوده بوده و نیازمند بازسازی هستند.

۶ هزار و ۴۰۰ کیلومتر انواع آزاد راه، راه اصلی و راه روستایی در استان مرکزی وجود دارد که چهار هزار کیلومتر آن راه روستایی است.
روزانه حدود ۴۹۰ هزار وسیله نقلیه از مسیرهای جاده ای استان مرکزی تردد می کند.

۱۹۵۵/۶۰۱۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.