به گزارش ایرنا، احمد مرزبان روز شنبه در نشست خبری و بزرگداشت روز خبرنگار افزود: از ۴۳۲ واحد ۲۳۰ واحد در شهر امیر کبیر و بقیه خود مالک هستند.
وی اظهارداشت: تلاش می شود  وضعیت واحدهای مسکن مهر استان مشخص و جشن اختتامیه برگزار شود.
مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی در ادامه گفت: محلات هدف در بازآفرینی شهری شناسایی شده اند که شامل ۱۷ محله در ساوه و ۱۳ محله در اراک است.
مرزبان افزود: ساماندهی بافت های فرسوده در سکونت گاه‌های غیر مجاز اولویت این مجموعه است و برای ۷۰۰ پلاک از ۱۴ هزار قطعه زمین تصرفی در استان مرکزی سند مالکیت صادر شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: ۳۹ مالک از ساکنان فوتبال مدارک سند مالکیت خود را تحویل گرفته اند.
مرزبان افزود: ۱۱طرح دولتی از جمله کتابخانه مرکزی، دار القرآن اراک، ساختمان پزشکان خمین، ثبت احوال اراک، مجتمع فرهنگی محلات و خنداب در استان ساخته یا در حال اجرا است.
وی اظهارداشت: آزاد راه  تهران - اندیمشک از طرح های بزرگ راه استان است که با ساخت آن می توان حجم ترافیک محور اراک و سلفچگان را ساماندهی کرد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: میانگین آسفالت راه روستایی در کشور ۶۰ درصد است که در استان مرکزی ۱۳ درصد از میانگین کشوری بالاتر است.
مرزبان افزود: اخیرا فرونشست هایی در ردیف گسل زلزله استان در دشت اراک اتفاق افتاده  که گروهی از کارشناسان بازدید داشته اند و مطالعات آن در حال انجام است.

۶ هزار و ۴۰۰ کیلومتر انواع آزاد راه، راه اصلی و روستایی در استان مرکزی وجود دارد که چهار هزار کیلومتر آن راه روستایی است. 
روزانه حدود ۴۹۰ هزار وسیله نقلیه از مسیرهای جاده ای استان مرکزی تردد می کند. 

در  پایان این از خبرنگاران با اهدای لوح سپاس و هدایایی تقدیر شد.

۶۹۹۱/۳۰۷۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.