به گزارش خبرآنلاین مرکزی، مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی در جلسه مشترک بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و این اداره کل گفت :   پرونده مسکن مهر در استان مرکزی به طور کامل بسته خواهد شد.  

مرزبان با اشاره به طرح ملی تولید مسکن،  افزود : در طرح اقدام ملی برای تولید و عرضه مسکن، قرار است ۴۰۰ هزار واحد مسکونی تا سال ۱۴۰۰ در کشور ساخته شود که شامل احداث ۲۰۰ هزار واحد در شهرهای جدید، ۱۰۰ هزار واحد در بافت فرسوده و ۱۰۰ هزار واحد نیز توسط بنیاد مسکن در کشور صورت پذیرد.

وی متذکر شد: برنامه ریزی برای ساخت ۱۰۰ هزار واحد در سال ۹۸ صورت پذیرفته که سهم استان مرکزی ۲۰۰۰ واحد می باشد و برای پیگیری و تامین زمین جلساتی با بنیاد مسکن انقلاب استان صورت پذیرفته است.

وی خاطرنشان کرد : برای بسته شدن پرونده مسکن مهر استان،  بررسی راهکارها و مشکلات مربوط به سایتهای مسکن مهر استان به جد در حال پیگیری است.
این مقام مسئول گفت : از مجموع ۳۹ هزار و ۲۱۰ واحد مسکن مهر استان که در قالب تعاونی، تفاهم نامه سه جانبه،  خودمالکین وگروهای ساخت احداث گردیده ۲۳ هزار و۶۲۹ واحد مربوط به شهرهای بالای 25 هزار نفر در حوزه اداره کل راه و شهرسازی بوده که از این تعداد ۴۳۲ واحد عارضه دار می باشند و با پیگیریهای صورت گرفته در صدد رفع مشکلات موجود هستیم.

مرزبان افزود : از این تعداد ۹۳۲۶ واحد مربوط به شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت و در حوزه وظایف بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوده و تعداد ۱۹ واحد آن دارای عارضه می باشد. همچنین ۲۶۵۵ واحد در حوزه شهرهای جدید مهاجران و امیرکبیر و ۳۶۰۰ واحد در بافتهای فرسوده بوده که به اتمام رسیده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی تصریح کرد با رفع مشکلات پروژه های فوق،  امسال پرونده مسکن مهر به طور کامل در استان مرکزی بسته خواهد شد.

 در این نشست  بررسی راهکارها و مشکلات مربوط به سایتهای مسکن مهر استان، تحویل و تحول اراضی شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت، واگذاری زمین مربوط به بافتهای فرسوده و ناکارآمد شهری، پیگیری مسکن محرومین، اخذ زمین جهت ساخت ادارات بنیاد مسکن در شهرهای اراک و ساوه و پیگیری اجرایی نمودن همکاری با بنیاد مسکن در پروژه های آماده سازی، مشارکتی و ساخت  مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1216282
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.