مجید شارقی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سهمیه این استان ساخت و تحویل 40 هزار واحد مسکونی بود که در مجموع 36 هزار واحد تحویل متقاضیان شده و سه هزارو 700 واحد نیز یا متقاضی ندارد یا در مرحله اسکلت ساختمان (فوندانسیون) باقی مانده است.
مجید شارقی افزود: مشکلاتی و نواقصی که در مسکن مهر استان وجود دارد به پیمانکار و مدیرعامل شرکت تعاونی بر می گردد و اداره کل راه و شهرسازی فقط واگذار کننده زمین و معرفی کننده متقاضیان برای دریافت تسهیلات بانکی بوده است.
وی، با یادآوری اینکه اجرای طرح مسکن مهر از سال 88 در این استان آغاز شده است، اظهار کرد: مسکن مهر در قالب شهرهای زیر25 هزار نفر جمعیت، بافت فرسوده، شهرهای بالای 25 هزار نفر جمعیت و شهرهای جدید اجرا شد.
وی گفت: در شهرهای جدید با 25 هزار نفر جمعیت از 23 هزار و 629 واحد 23 هزار و 200 واحد تحویل و بقیه به علت نقص پرونده و نداشتن متقاضی امکان ادامه اجرای طرح وجود ندارد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی با یادآوری اینکه اجرای طرح مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت برعهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است، گفت: از مجموع 9 هزار و 844 واحد مسکن مهر، هفت هزار و 500 واحد به متقاضیان بنیاد مسکن واگذار شده است.
شارقی افزود: سه هزار و 600 واحد مسکن مهر در بافت فرسوده نیز توسط افراد خود مالک با دریافت تهسیلات در شهرهای سطح استان مرکزی ساخته شده است.
وی اظهار کرد: یکهزار و 524 واحد در شهر مهاجران اراک نیز با متقاضیان واگذار شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: از مجموع یکهزار و 131 واحد مسکن مهر در شهر امیرکبیر اراک ساخت 200 واحد تمام شده است و 931 واحد باقی مانده نیز توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان تکمیل خواهند شد.
شارقی افزود: اشکال در برخی طرح ها تعجیل در امور اجرایی و نوع واگذاری طرح های انبوه سازی به پیمانکاران بوده است که مشکلاتی را برای طرح مسکن مهر ایجاد کرد.
استان مرکزی یک میلیون و 414 هزار نفر جمعیت و 12 شهرستان دارد.
6991/6013/خبرنگار: معصومه ابراهیمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.