به گزارش ایرنا، تکمیل واحدهای مسکن مهر در کشور همواره یکی از دغدغه های دولت در بحث خانه دار شدن مردم بوده اما نبود نظارت لازم و آینده نگری در این طرح، مردم را با مشکلاتی مواجه کرده که بعضا حل آنها دولت را با موانعی روبرو کرده است، مشکلات و موانعی همچون واگذاری ساخت این خانه ها به پیمانکاران و تعاونی هایی که از صلاحیت لازم برخوردار نبودند که برخی از آنها نتوانسته اند از عهده تعهداتشان نسبت به متقاضیان برآیند و همچنین وجود بسیاری از مجتمع های مسکن مهر در مناطق دور افتاده، باعث کندی روند ساخت آنها شده و دولت را در تامین نیازهای زیرساختی همچون آب، برق، گاز و راه آسفالته با مشکل مواجه کرده و درواقع باید گفت که جانمایی این خانه ها از همان ابتدا، اشتباه بوده است، اما دولت تدبیر و امید با توجه ویژه ای که به این موضوع دارد در حال چیره شدن بر موانع پیش روست تا پس از سالها، قفل مسکن مهر در جنوبِ محرومِ کرمان باز شود.

تاکید وزیر راه و شهرسازی بر تکمیل طرح مسکن مهر 

مدیر کل دفتر طرح ها و الگوهای ساخت سازمان ملی زمین و مسکن کشور گفت: وزیر راه و شهرسازی تاکید و پیگیری ویژه ای برای به اتمام رساندن پروژه های مسکن مهر کشور تا پایان امسال دارند.

میرسجاد سید اشرفی افزود: در بازدید از طرح مسکن مهر یکهزار و 500 واحدی شهرستان کهنوج، مشکلات موجود بررسی و اقدامات لازم برای برطرف شدن ایرادات این خانه ها اتخاذ شده است.

مدیر کل دفتر طرح ها و الگوهای ساخت سازمان ملی زمین و مسکن کشور گفت: طرح مسکن مهر در سراسر کشور در حال اجراست لذا دولت بر تکمیل این واحدها، اهتمام ویژه ای دارد.

تکمیل 70 درصد واحد های مسکن های مهر کهنوج تا پایان امسال

فرماندار کهنوج نیز گفت: 70 درصد واحد های مسکن های مهر این شهرستان تا پایان سال جاری تکمیل می شوند.

وحدت عیدی افزود: اعتبار هزینه شده برای این طرح تاکنون ۴۰۰ میلیارد ریال بوده و برای اتمام آن مبلغ ۴۰۰ میلیارد ریال دیگر نیاز است.

وی ادامه داد: پیگیری های زیادی برای تکمیل این طرح انجام شده لذا در این زمینه مدیر کل دفتر طرح ها و الگوهای ساخت سازمان ملی زمین و مسکن کشور از نزدیک مشکلات را بررسی کرد.

95 درصد طرح مسکن مهر جنوب کرمان تکمیل شده است

مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان هم گفت : 95 درصد مسکن های مهر جنوب کرمان تکمیل شده و هم اکنون پیگیر تکمیل باقی مانده این واحدها هستیم.

محمد ساردویی افزود: اختلاف بین اعضا و هیات مدیره تعاونی ها علت ناقص بودن مسکن های مهر جنوب کرمان است که به صورت ویژه دنبال برطرف کردن این اختلافات و در نتیجه تکمیل طرح مسکن مهر این منطقه هستیم.

یکهزار و 700 مسکن مهر در جنوب کرمان آماده بهره برداری است

ساردویی با بیان اینکه یکهزار و 700 مسکن مهر در جنوب کرمان آماده بهره برداری است، اظهار داشت: برای احداث هر واحد مسکن مهر به طور میانگین 270 میلیون ریال از محل اعتبارات دولتی و تسهیلات کم بهره پرداخت و 250 میلیون ریال دیگر نیز از محل سهم آورده متقاضیان هزینه شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان ادامه داد: برای تمام مسکن های مهر شهرستان جیرفت نیز 102 میلیارد تومان تسهیلات کم بهره دولتی و 87 میلیارد تومان آورده شخصی هزینه شده است.

وی به واحدهای بدون متقاضی در شهرستان کهنوج نیز اشاره کرد و گفت: تعداد یکهزار و 500 واحد مسکن مهر در این شهرستان بدون متقاضی بوده که هم اکنون کمیته امداد امام خمینی (ره) متقاضی 200 واحد این مسکن ها است.

ساردویی بزرگترین مشکل مسکن های مهر جنوب استان کرمان را نبود فضای سبز و محوطه سازی برشمرد و گفت: برای تکمیل این بخش ها در مجتمع های مسکن های مهر این منطقه، نیازمند یک میلیارد و 300 میلیون تومان اعتبار هستیم که در صورت تخصیص، این مشکل نیز برطرف می شود.

 تعداد واحدهای مسکن مهر جنوب کرمان 6 هزار و 340 واحد است که در قالب 45 تعاونی به صورت واحدهای تعاونی، خود مالک و سه جانبه در حال احداث هستند.

جنوب کرمان با هفت شهرستان و یک میلیون نفر جمعیت، یک سوم مساحت استان را به خود اختصاص داده است.

گزارش از هادی شفیعی مجاز

7450/7429

           

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.