به گزارش ایرنا، هادی جعفری روز یکشنبه در جلسه شورای مسکن استان افزود: 12 روستا به صورت کلی و 36 روستا به صورت موردی و موضعی باید جایجا شود.
وی با تاکید بر انجام بهسازی در 55 روستای آسیب دیده اظهار داشت: 89 طرح باید در این روستاها اجرا شوند و 44 میلیارد ریال نیز برای مطالعات تکمیلی این مناطق نیاز است.
وی تاکید کرد: زمین ملی برای 12 روستای استان مشخص شده و برای 21 روستا نیز زمین های زراعی انتخاب شده که باید از مالکان خریداری شود.
مدیرکل راه و شهرسازی لرستان نیز گفت: 13 واحد مسکن مهر پلدختر آماده و مفروش شده و پیش بینی می شود واحدهای اماده تحویلی به سیلزدگان تا پایان هفته جاری به 40 باب برسد.
رضا خالقی افزود: برای اسکان دائم در پلدختر حدود 3.5 هکتار زمین نهایی شده که رایزنی برای افزایبش این سطح به هشت هکتار در حال انجام می باشد.
به گفته وی تامین 115 قطعه زمین درحریم و بستر رودخانه از تعهدات وزارت راه وشهرسازی برای ایجاد واحدهای مسکونی جدید در شهر پلدختر است.
35 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی لرستان در سیل فروردین ماه امسال دچار خسارت شده است.
هر چند خسارت اولیه سیل 12 فروردین در لرستان 3700 میلیارد تومان عنوان شد اما با برآوردهای جدید به این رقم افزوده می شود و پیش بینی شده تا 10 هزار میلیارد تومان خواهد رسید.
15 نفر در اثر بارش های سیل آسای لرستان جان خود را از دست دادند و زیرساخت های اساسی صدها روستا و چند شهر تخریب شد.
7269/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.