رضا خالقی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: مرحله دوم امدادرسانی به سیلزده ها در خصوص اسکان آنها است که طبق برنامه زمانی و پیرو تاکید وزیر راه و شهرسازی و استاندار لرستان، پس از بازگشایی راهها در دستور کار قرار گرفته است.
وی اظهار داشت: یک طرح مسکن مهر تعاونی ساز در پلدختر وجود داشت که پس از مذاکره با مالکان و موافقت آنها، 30 واحد با کمک پیمانکار و نیروهای جهادی تکمیل و نظافت شده و هم اکنون برای اسکان اماده است.
وی با اشاره به کمک خیرین برای مفروش کردن این واحدها تصریح کرد: هزینه اجاره این واحدها به مدت یکسال توسط دولت پرداخت می شود و با معرفی فرماندار پلدختر 30 خانواری که بیشترین استحقاق را دارند در این واحدها اسکان موقت می شوند.
مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: همچنین رایزنی با تعداد دیگری از تعاونی ها و مالکان مسکن مهر در حال انجام است تا دولت با اجاره یکساله این واحدها، کار استکان موقت سیلزدگن را نهایی کند.
خالقی با اشاره به تخریب برخی واحدهای مسکونی واقع در مسیر رودخانه کرگانه خرم آباد افزود: اراضی دولتی در مجاورت این منطقه وجود دارد و خیرین مسکن ساز موافقت اولیه خود را برای احداث 30 واحد مسکونی اعلام کرده اند.
وی اضافه کرد: تاکنون 10 هکتار زمین دولتی در پلدختر و 10 هکتار نیز در معمولان برای واگذاری به بنیاد مسکن انقلاب به منظور ایجاد واحدهای مسکونی برای اسکان دائم سیلزدگان نهایی شده است.
35 هزار واحدمسکونی و تجاری در استان لرستان بر اثر سیل دچار خسارت شده که کار بازسازی، نوسازی و مقاوم سازی انها با حضور استان های معین انجام خواهد شد.
هر چند خسارت اولیه سیل 12 فروردین در لرستان 3700 میلیارد تومان عنوان شد اما با برآوردهای جدید به این رقم افزوده می شود و پیش بینی شده تا 10 هزار میلیارد تومان خواهد رسید.
15 نفر در اثر بارش های سیل آسای لرستان جان خود را از دست دادند و زیرساخت های اساسی هزاران روستا و چند شهر تخریب شد.
7269/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.