به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسملین «قاسم عبدالهی» در خطبه های نماز جمعه این هفته اراک در مصلی بیت المقدس این شهر، افزود: هر ملت آزاده و ظلم ستیزی می تواند با الگوی مقاومت از کیان خود دفاع کرده و دشمنان را ناکام بگذارد و ملت بزرگ ایران اسلامی نیز با حفظ  اتحاد و منافع ملی آگاهانه  در مقابل توطئه های آمریکای جنایتکار می ایستد.

وی در خصوص هفته حقوق بشر اسلامی و کرامت اسلامی نیز گفت: اعلامیه سازمان کنفرانس جهانی اسلام در واقع نسخه اصلاح شده اعلامیه جهانی حقوق بشر است اما تا کنون هیچ کدام از کشورهای اسلامی نسبت به اجرای مصوبات و مواد این اعلامیه پایبند نبوده اند. 

خطیب جمعه موقت اراک اظهار داشت: این اعلامیه جهانی به کشور عربستان ارسال شد اما، سلطه گران سعودی بیشترین ضربه را به این اعلامیه وارد کردند و حفظ حقوق کودکان، زنان، غیر نظامیان و بی گناهان در جنگ ها از مهمترین مفاد اعلامیه حقوق بشر اسلامی است اما ، تاکنون هزاران زن و کودک بی گناه یمنی به دست رژیم آل سعود به خاک و خون کشیده شده اند و هیچ کس هم در این خصوص اعتراضی نکرده است.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالهی بیان کرد: انتظار می رود کشورهای مسلمان به ویزه سردمداران سعودی  به خود بیایند  و از جنایت هایی که در طول تاریخ به خصوص در مناسک حج سال ۶۶، ۷۳ و ۹۴ که حجاج را به خاک و خون کشید و جنایت های رخ داده در یمن و سایر توطئه پراکنی ها حمایت نکنند.  

وی در ادامه سخنان خود در خصوص هفته ازدواج (۱۲ تا ۱۸ مردادماه جاری) نیز گفت: توجه به جایگاه رفیع و تحکیم بنیان خانواده عامل اصلی پیشگیری از معضلات و آسیب های اجتماعی در جامعه است.

امام جمعه موقت اراک افزود: تصمیم سازان و مسئولان باید به نقش اثر گذار بنیان خانواده در سلامت اجتماعی توجه ویژه کنند و به بهترین شکل از کارویژه های آن در توسعه پایدار اجتماعی و مهار آسیب ها مدد بجویند.

حجت الاسلام و المسملین عبدالهی ادامه داد: بر اساس آمارهای موجود نرخ رشد ازدواج و زاد ولد در استان مرکزی پایین تر از میانگین کشوری است که این مهم خطری برای سلامت اجتماعی و بنیان خانواده محسوب می شود و مسئولان وظیفه دارند راهکاری های مناسب برای اصلاح آن ارایه دهند.

وی گفت: کاهش آمار ازدواج در کشور و استان نیازمند مطالعات میدانی عمیق و اقدامات اثرگذار برای حل این مشکل دارد.

امام جمعه موقت اراک اضافه کرد: طرح نشاط اجتماعی باید بر مبنای ارزش هاس اسلامی وانقلابی  باشد تا اثربخشی مناسب خود را در بخش های مختلف بگذارد.

حجت الاسلام والمسملین عبدالهی بیان کرد: نشاط اجتماعی معادل ترویج بی بندو باری نیست بلکه با امور کارشناسی باید اصلاحات لازم در بطن خانواده و لایه های جمعیتی انجام شود و ترکیبی از چندین شاخص متضمن موفقیت در نشاط اجتماعی است.

وی در خطبه نخست نماز جمعه این هفته اراک نیز به مناسبت سی ام ذالقعده و سالروز شهادت امام جواد(ع) نیز گفت: این امام  به تمام تبلیغات مسمومی که در رابطه با چگونگی ادامه یافتن جریان امامت پس از امام رضا(ع) مطرح می‌شد پایان داد و بار دیگر این حقیقت که جانشینان رسول اکرم(ص)‌ از سوی خداوند متعال تعیین می‌شوند را برای مردم روشن کرد.

امام جمعه موقت اراک تاکید کرد: رسالت امروز امت اسلامی فراهم ساختن زمینه حکومت عدل امام زمان(عج) است که این مهم نیز با ظلم ستیزی، استکبار ستیزی، یاری کردن از منادیان اسلامی واقعی محقق می شود.

نماز عبادی سیاسی جمعه در ۳۳ نقطه استان مرکزی اقامه می شود.

۳۰۱۷/۶۰۱۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.