مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: چهارشنبه 26 تیرماه با 920 مگاوات مصرف و رشد 7 درصدی بیشترین مصرف در تاریخ استان مرکزی تاکنون به ثبت رسید که از رکوردهای نامناسب است. این میزان مصرف در اراک نیز 252 مگاوات بوده است.

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، محمد اله‌داد در سومین جلسه شورای اداری شهرستان  اراک اظهار کرد: تا امروز تلاش بر این بوده که خاموشی و محدودیت مصرف برق نداشته‌ باشیم و در حال حاضر از ظرفیت صنایع و کشاورزان با ایجاد مشوق‌هایی استفاده می‌کنیم. در ادارات استفاده از نور طبیعی امکان پذیر است و انتظار ما بر این است که بعد از ساعت اداری مصرف برق 10 درصد کاهش داشته باشد اما هنوز هم این مورد کنترل نشده است که البته مجوز قطع برق از سوی استانداری برای این ادارات داده شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی در حوزه مزرعه بیت کوین تصریح کرد: این مزارع با بررسی مصرف برق واحدهای صنعتی و کشاورزی در شهرک‌های صنعتی استان مرکزی توسط عوامل شرکت توزیع برق استان مرکزی کشف و شناسایی شده و دستورات لازم درخصوص آنها داده شده است. به علت قیمت پایین برق استخراج ارز دیجیتال توسعه بی رویه ای در کشور داشته است.

اله داد بیان کرد: در شرکت توزیع استان مرکزی حدود 160 میلیارد تومان مطالبات معوقه وجود دارد که مانع از کار اجرایی شده و تقاضا داریم که دستگاه‌های بدهکار نسبت به پرداخت مطالبات اقدام کنند.

به گزارش ایسنا، مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی نیز در این جلسه گفت: اصلی‌ترین وظیفه‌ای که برای دامپزشکی در نظر گرفته شده تامین بهداشت دام و کنترل و مبارزه با بیماری‌های دامی است. تلاش دامپزشکی و دستگاه‌های بهداشتی کشور بر این است که یک فضای سالم و عاری از عامل بیماری و آلودگی تحویل جامعه دهند.

وی افزود: در سال 97 در بحث کنترل بیماری‌های دامی علیرغم اینکه کشور دچار مشکلات عدیده اقتصادی بود 35درصد کاهش کانون‌های بیماری را در استان شاهد بودیم و سال آرامی از لحاظ بیماری‌های دامی بود. همچنین سال گذشته 63 درصد افزایش واکسیناسیون را در استان شاهد بوده‌ایم.

محسن شانقی در خصوص  کنترل بیماری‌ها از جمله آنفولانزای فوق حاد پرندگان بیان کرد: از سال 94 کشور ما درگیر یک سویه جدید از آنفولانزای فوق حاد پرندگان شد و روند انتقال به گونه‌ای بود که به شدت کشورهای زیادی در همان سال درگیر شدند. استان مرکزی در سال 95 درگیر این بیماری شد ولی با همتی که دستگاه‌های اجرایی شهرستان و استان داشتند در سال 96 با توجه به اقدامات صورت گرفته توانستیم علیرغم شدت بالای بیماری، درگیری را 50 درصد کاهش دهیم.

وی اضافه کرد: در سال 96 در سطح کشور بیش از 25 میلیون قطعه پرنده و 250هزار قطعه در استان معدوم سازی شد. خوشبختانه در سال 97 هیچ موردی از بیماری مشاهده نشد و در سطح کشور بیش از 3 ماه است که این بیماری گزارش نشده است. از سال 96 تا امسال 98 درصد کاهش تلفات پرندگان در سطح کشور رخ داده است.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: بیش از 50 میلیون دوز واکسن آنفولانزا در سطح کشور و یک میلیون دوز در سطح استان در واحدهای پرخطر به صورت کنترل شده و هدفدار مصرف شد.

شانقی اضافه کرد: در بیماری تب مالت سال 97 نسبت به سال ماقبل آن افزایش تعداد مبتلایان وجود داشته که اقدامات لازم در خصوص کاهش این آمار در سال جاری در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: رونمایی از سند ارتقای کیفیت گوشت مرغ، انعقاد تفاهم نامه با وزارت بهداشت در خصوص ارتقای بهداشت مراکز عرضه فرآورده خام دامی، برنامه کنترل بیماری نیوکاسل، ریشه کنی تب برفکی و ... از جمله اهدافی است که دامپزشکی در سال جاری دنبال می‌کند.

 

 

 

 

Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.