یک کارآفرین گفت: از مسئولان امر تقاضا دارم که اتحادیه‌ای همانند مرغداری‌ها برای ماکیان و سایرطیور تشکیل شود تا در امر پرورش و تولید یاری‌رسان تولیدکنندگان باشد.


اکبر حسنلو در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه زنجان، اظهار کرد: سال 95 در کلاس‌های مهارتی که توسط بسیج سازندگی در ایجرود تشکیل شده بود حضور یافتم و پس از آن به دلیل علاقه‌ای که نسبت به پرورش بلدرچین داشتم، به این حرفه مشغول شدم.


این کارآفرین تصریح کرد: در اغلب تولیدی‌های هم صنف ما در شهرهای همدان، قزوین، تبریز، ارومیه شرکت‌های پشتیبان وجود دارند که مبلغی بابت عضویت پرداخت کرده و عضو می‌شوید. این شرکت‌ها فروش محصول، بسته‌بندی، فروش دانه، مواد اولیه یاری کرده و محصولان را با یک برند خاص روانه بازار می‌کنند. متاسفانه در شهرستان ما چنین امکاناتی وجود ندارد و هر تولیدکننده خود باید پیگیر فروش، آموزش،تهیه مواد و بسته‌بندی باشد.


حسنلو با تاکید بر اینکه اگر تولیدکننده تمام‌ وقت خود را صرف تولید کند، بی‌تردید نتیجه بهتری دریافت می‌کند، بیان‌ کرد: جهاد کشاورزی و دامپزشکی بر این موضوع تاکید دارند که پرندگان باید در 2 کیلومتر خارج از روستا نگه‌داری شوند که این موضوع صرفه‌ اقتصادی ندارد؛ بنده خود زمینی برای این موضوع در خارج از روستا دارم اما حداقل باید 500 میلیون تومان هزینه آب و برق کنم که این موضوع به صرفه نیست.


وی با بیان اینکه محصولات ما نیاز جامعه است، گفت: اگر این محصول در سطح استان تولید نشود به اجبار باید از شهرهای دیگر این محصول وارد شود که در این صورت هزینه تمام‌شده محصول بالا می‌رود.


این کارآفرین یادآور شد: در ابتدای امر اقدام به خرید دستگاه جوجه‌کشی 100 عددی کردم، پس از مدتی قصد داشتم که 3 هزارتایی این دستگاه را خریداری کنم که به دلیل قیمت بالای محصول از خرید آن منصرف شدم و با الگوبرداری از دستگاه خریداری شده، دستگاه جدید خود را تولید کردم.


حسنلو خاطرنشان کرد: متاسفانه پروش بلدرچین در استان به خوبی تعریف نشده است و همین موضوع کار را با دشواری‌هایی درگیر می‌کند، از آن جمله که بنده خود مجبور برای بازاریابی برای محصولاتم هستم؛  از مسئولان امر تقاضا دارم که اتحادیه‌ای همانند مرغداری‌ها برای ماکیان و سایر طیور تشکیل شود تا در امر پرورش بلدرچین، یاری‌رسان تولیدکنندگان باشد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.