علی معینی روز سه شنبه در گفتگو با ایرنا افزود: ناهنجاری هایی مانند ورود ماهواره، تبلیغات غلط، شبهه افکنی و تغییر ماهیت آسیب های اجتماعی منجر به بروز آسیب هایی در روستاها شده که از جمله مهمترین آن ها رواج اعتیاد به مواد مخدر و طلاق است.
وی بیان کرد: اجرای برنامه های فرهنگی در روستاها به افزایش کیفیت و توسعه برنامه های مراکز فرهنگی کمک می کند تا اینکه بر اساس نیاز روستاها برنامه های فرهنگی و اجتماعی اجرا شود.
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تیران و کرون با بیان اینکه نداشتن دانش و آگاهی نسبت به مشکلات اجتماعی و وجود آنتن های ماهواره در روستاها به بروز مشکلات اجتماعی از جمله طلاق و اعتیاد به مواد مخدر منجر شده است، تصریح کرد: آگاهی بخشی و افزایش دانش عمومی و سرمایه گذاری مداوم مسئولان و نهادهای فرهنگی در روستاها سبب کاهش این آسیب ها می شود.
وی از اجرای طرح فرهنگی 'پیک زندگی و امید' در روستاهای این شهرستان خبرداد و اظهار کرد: این طرح با هدف ارتقای شاخص های فرهنگی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی به روستاهای شهرستان تیران و کرون می رود.
معینی تاکید کرد: طرح فرهنگی و تبلیغی با عنوان 'پیک زندگی و امید' با رویکرد آموزش، افزایش دانش عمومی نسبت به مسائل اجتماعی، ارائه مشاوره زندگی و تامین بخشی از نیازهای فرهنگی و اجتماعی روستایی روزهای فرد هر هفته در روستاهای این شهرستان اجرا می شود.
وی اضافه کرد: دراین طرح کاروانی با حضور یک روحانی مبلغ، کارشناس پیشگیری، مشاور، تیم فرهنگی و هنری کانون های مساجد برای ارائه خدمات فرهنگی به مردم روستاهای شهرستان به روستاها سفر کرده و برنامه های فرهنگی و مذهبی اجرا می کنند.
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تیران و کرون تاکید کرد: ارائه مشاوره، ارائه برنامه های آموزشی در رشته های فرهنگی، مهارت های زندگی، خانواده، احکام و اخلاق، آموزش علائم حیاتی، آموزش مفاهیم اجتماعی مانند مدیریت مصرف، اصلاح الگوی مصرف و برپایی نمایشگاه کتاب از برنامه های این طرح است.
وی با اشاره به اینکه این طرح توسط کانون فرهنگی وهنری امام حسن مجتبی(ع) تیران و مشارکت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، بهزیستی، اداره برق، جهاد کشاورزی و فرمانداری شهرستان برگزار می شود، خاطرنشان کرد: برگزاری این طرح نقش موثری در تامین بخشی از نیازهای فرهنگی و هنری روستاییان دارد.
شهرستان تیران وکرون با 71 هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.
این شهرستان دارای 50 روستاست و 70 درصد جمعیت این شهرستان روستایی هستند.
6022 / 7131 خبرنگار: مهدی زاده - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.