رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان کمیجان گفت:در حاشیه جشنواره "آسمان پالیز" در روستای وفس ، نخستین جشنواره مسابقات بومی و محلی بانوان با عنوان "دا" در روستا برگزار شد .

توحید تجلی در حاشیه مسابقات ورزشی های بومی و محلی روستاهای شهرستان و برگزاری جشنواره آسمان پالیز در روستای وفس در گفت و گو با ایسنا، منطقه مرکزی ضمن ابراز خرسندی از مشارکت بانوان در این جشنواره گفت: نخستین دوره از جشنواره مسابقات بومی و محلی ورزشهای بانوان با عنوان "دا" شهرستان کمیجان با حضور هفت تیم برگزار شد .

وی با اشاره به اینکه این مسابقات در رشته های مختلف مانند دوسپا، چوب کشی، طناب کشی و حرکت و برکت برگزار می شود، افزود: غرفه صنایع دستی، غرفه پخت نان و غرفه پخت آش محلی با حضور عموم اقشار روستایی و همچنین مسئولین شهرستانی در روستای وفس برگزار شد .

رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان با اشاره به این که این جشنواره در راستای غنی سازی اوقات فراغت روستائیان و احیای بازی های بومی و محلی این روستاها و همچنین ایجاد شور و نشاط در برگزار شد، ادامه داد: تلاش کردیم تا با افتتاح خانه‌های ورزش روستایی در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی قدمی برداریم و زمینه‌ساز غنی سازی اوقات فراغت جوانان و سالمندان در روستاها باشیم .

وی با اشاره به اینکه خانه های ورزش روستایی شهرستان کمیجان در سال جاری در روستای وفس ایجاد میشود، اظهار کرد: خانه های ورزش روستایی در رشته‌هایی مانند تنیس، دارت و فوتبال دستی فعال خواهند شد و با استفاده از کفپوش تاتامی زمینه را برای برگزاری مسابقات ورزشی دیگر نیز فراهم خواهیم آورد .

تجلی با ابراز تاسف از کمبود توجه به زیرساخت‌های موجود در این شهرستان، تصریح کرد: زیرساخت های سالن ها و اماکن ورزشی امروز بسیار فرسوده هستند و سالهای قبل نیز با توجه به وجود بودجه های مختلف و وفور نعمت در حوزه مالی متاسفانه توجهی به ترویج فرهنگ ورزش در میان روستاها نشده است .

وی، با بیان اینکه امروز تمام تمرکز موجود در حوزه ورزش و جوانان معطوف به بهبود و تقویت زیرساخت ها در این شهرستان است، تاکید کرد: تلاش کردیم در رده‌های پایه مانند نونهالان و نوجوانان فرهنگ ورزش را ترویج دهیم تا این قشر به تواند آینده ساز ورزش شهرستان کمیجان باشد .

این مقام مسئول با اشاره به اینکه سال گذشته در رشته پرتاب دیسک ورزش دومیدانی شهرستان کمیجان به مقام قهرمانی آسیا دست یافته است، گفت: مهدی رسولی از افتخارات شهرستان کمیجان درحال حاضر عضو تیم ملی دو میدانی است .

وی تصریح کرد: کمبود امکانات و عدم توجه به زیرساخت ها می‌تواند ضربه های بسیار شدیدی به پیکره ورزش به ویژه در حوزه روستایی وارد کند، امروز همان گونه که در خانواده‌های روستایی روی تحصیل علم فرزندان تمرکز می‌شود باید به حوزه ورزش نیز توجه شود .

تجلی ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این دسته از جشنواره ها و تأثیر آن بر روی جذب گردشگر در روستاها، خاطر نشان کرد: باید گفت که حضور ۷ تیم در روستای وفس علاوه بر ایجاد چهره های شاداب ورزشی و فرهنگی در این روستا موجب شد تا اهالی روستاهای دیگر شهرستان کمیجان را با یکدیگر آشنا کند و همین امر موجب جذب توریسم به جشنواره های روستایی خواهد شد .

رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان با اشاره به این که تورهای کوهپیمایی هر هفته با حضور روستاییان در شهرستان‌های مختلف استان مرکزی برگزار می‌شود، تأکید کرد: همواره در تلاش هستیم تا بتوانیم با برگزاری این دسته از جشنواره ها زمینه تبادل فرهنگ میان روستاییان را فراهم آوریم .


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.