«بهروز اکرمی» روز یکشنبه در نشست کمیته توسعه مشارکت های مردمی سازمان های مردم نهاد استان مرکزی افزود: یکی از راهکارهای اثر بخش در حوزه مبارزه با مواد مخدر، همگانی شدن این مهم و بهره گیری از تمامی ظرفیت ها در حوزه پیشگیری و ترک است.
وی اظهار داشت: می طلبد که دامنه اقدامات انجمن معتادان گمنام(NA) و کنگره 60 در استان گسترش یابد و از ظرفیت و تجربه این گروه های مردمی در پیشگیری از سوء مصرف مواد استفاده شود.
معاون امنیتی، سیاسی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: زنگ خطر مصرف مواد مخدر در کشور به صدا درآمده است و باید در هفته مبارزه با مواد مخدر هر خانواده ایرانی احساس خطر کرده و همت جمعی برای مبارزه شکل بگیرد.
اکرمی افزود: استفاده نکردن از ظرفیت های موجود در همه بخش ها از مشکلاتی است که مجموعه مدیریتی با آن مواجه است.
وی اظهارداشت: خانواده ها با موسسات و انجمن هایی فعال در حوزه مبارزه با مواد مخدر آشنا نیستند و ضروری است دامنه فعالیت و زمینه کار این انجمن های به مردم و خانواده ها معرفی شود.
معاون امنیتی، سیاسی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: خانواده هایی که عضو آسیب دیده در مواد مخدر دارند می بایست با این انجمن ها آشنا شوند تا راه درمان را با کسانی تجربه کنند که موفقیت را کسب کرده اند.
اکرمی افزود: نشست های باز انجمن های مواد مخدر باید امسال در هفته مبارزه با مواد مخدر برگزار شود و فرمانداران، دهیاران و بخشداران موظف هستند برای اجرای برنامه های این انجمن ها همکاری کنند.
وی اظهار داشت: معضل اعتیاد در روستاها رو به گسترش دارد و باید از ظرفیت جهاد کشاورزی، علوم پزشکی، منابع طبیعی و بسیج در کاهش و جلوگیری از رغبت جوانان به مواد مخدر بهره گرفت.
استان مرکزی با یک میلیون 400 هزار نفر جمعیت 12 شهر دارد.
6991/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.