به گزارش ایرنا ایرج شجاعی روز سه شنبه در همایش پیشگیری از اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر مهاباد بیان کرد: ایران مسیر صادرات مواد مخدر به اروپاست و همین موضوع موجب شده کشور ما اولین قربانی مواد مخدر باشد.
وی با بیان اینکه همه در مقابل مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از آن مسوول هستیم، ادامه داد: دولت اقدامات وسیعی در راه کنترل مواد و خدمات به معتادان انجام داده ولی تاکنون نتیجه مناسب حاصل نشده و خطر گرایش بیشتر به مواد مخدر در کمین جوانان است.
وی با اشاره به اینکه رویکردهای مبارزه با مواد مخدر باید تغییر کند، بیان کرد: همه موظف هستیم بطور هماهنگ و منسجم با تولید، پخش و مصرف مواد مخدر مقابله کنیم.
فرماندار مهاباد همچنین نقش مهم رسانه ها در آگاه سازی مردم نسبت به مضرات مواد مخدر را یادآور شد و گفت: آشنایی بیشتر با آسیب ها و مضرات انواع مواد مخدر، راهکاری برای پیشگیری از آن است.
فرمانده انتظامی مهاباد نیز در این همایش بیان کرد: یکی از شیوه های دشمنان در جنگ نرم، گسترش مواد مخدر در بین جوانان ایران است و مقابله با آن یک عزم ملی را می طلبد.
سرهنگ رضا ظهیریان با اشاره به هزینه های زیاد دولت برای پیشگیری از مواد مخدر افزود: نیروی انتظامی از بدو پیروزی انقلاب اسلامی بیش از سه هزار و 700 شهید و 11 هزار جانباز در راه مبارزه با مواد مخدر تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است.
وی با تاکید بر نقش بالای خانواده ها در تربیت جوانان و گرایش آنان به مواد مخدر، گفت: اگر خانواده ها نتوانند با جوانان ارتباط برقرار کنند در آینده با چالش های جدی با این گروه مواجه خواهیم شد.
سرهنگ ظهیریان همچنین با اشاره به عملکرد نیروی انتظامی در سه ماهه اول سال جاری نیز گفت: امسال مقدار کشفیات مواد مخدر شامل شیره تریاک 20 درصد، شیره سوخته 76 درصد، تریاک 3.7 برابر، قرص روانگردان پنج برابر افزایش داشته است.
وی با اشاره به اینکه در کشف سایر مواد مخدر نیز با افزایش چندین برابری نسبت به مدت مشابه سال قبل روبرو هستیم، بیان کرد: امسال در دستگیری توزیع کنندگان و قاچاقچیان مواد مخدر به ترتیب 35 و 100 درصد افزایش داریم.
رییس شبکه و بهداشت درمان مهاباد نیز در این مراسم گفت: آشنایی و اطلاع رسانی به جوانان با توجه به ورود انواع مواد مخدر نوظهور ضروری است.
سامرند مرزنگ با بیان اینکه بیش از یکهزار و 500 نوع ماده مخدر اعتیاد آور شناسایی شده است، گفت: بیشتر مواد مخدر بر روی اعصاب تاثیر دارد و از نظر روانی به وابستگی کامل انسان منجر می شود.
به گزارش ایرنا، همایش پیشگیری از مواد مخدر به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر در سراسر کشور با شعار 'اول گوش کن' در مهاباد برگزار شد.
3093/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.