به گزارش ایرنا، سید «علی آقازاده» روز یکشنبه در نشست هیات امنای دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی افزود: می طلبد که با بهره گیری از ظرفیت تمامی مراکز آموزش عالی و دانشگاه ها و تامین زیر ساخت های لازم، زمینه جذب 200 دانشجوی دختر و 150 دانشجوی پسر در سال تحصیلی جدید در دانشگاه فرهنگیان استان فراهم شود.
وی در خصوص ایجاد دانشگاه جامع فرهنگیان در استان مرکزی نیز اظهار داشت: ایجاد این دانشگاه 800 تا یک هزار میلیارد ریال هزینه برای استان داشته و بهره برداری از این مرکز آموزش عالی با بودجه های دولتی امکان پذیر نیست.
استاندار مرکزی ادامه داد: کارگروهی متشکل از آموزش و پرورش، دانشگاه فرهنگیان و استانداری این استان تشکیل شده و ظرفیت های استان را بدون در نظر گرفتن اعتبارات دولتی مورد بررسی قرار داده است و نتیجه را به این هیات اعلام کنند.
آقازاده افزود: استانداری مرکزی آمادگی دارد زمین مورد نیاز دانشگاه جامع فرهنگیان را در اختیار این مرکز آموزش عالی قرار دهد.
رئیس امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی نیز در این نشست گفت: بر اساس پیش بینی ها 30 هزار دانشجوی پیوسته و 55 هزار نفر مهارت آموز در سال تحصیلی جدید در دانشگاه فرهنگیان سطح کشور جذب می شوند.
« سعید فخاری » افزود: سهم استان مرکزی 700 نفر دانشجوی پیوسته و یکهزار و 100 نفر مهارت آموز است که در پردیس های زینب کبری (س)و شهید باهنر جذب می شوند.
وی ادامه داد: 650 دانشجوی پیوسته اکنون در پردیس زینب کبری (س)دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی به تحصیل اشتغال دارند که 40 نفر این دانشجویان به دلیل کمبود خوابگاه در نمازخانه این دانشگاه سکونت دارند.
رئیس امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی افزود: 500 نفر دانشجو پیوسته و 700 نفر مهارت آمور نیز در پردیس شهید باهنر دانشگاه فرهنگیان این استان به تحصیل اشتغال دارند.
فخاری گفت: 800 دانشجوی دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی مهر ماه امسال به آموزش و پرورش می پیودند که 59 نفر این افراد را دانش آموختگان پیوسته پسر و 33 نفر را دانش آموختگان پیوسته دختر این دانشگاه تشکیل می دهند.
وی ادامه داد: با پیوستن دانشجویان دختر پردیس زینب کبری (س)دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی به آموزش و پرورش 40 نفر دانشجوی ساکن در نمازخانه جایگزین این افراد می شوند.
رئیس امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی گفت: ظرفیت جذب 150 دانشجوی جدید در پردیس شهید باهنر این دانشگاه وجود داشته و ظرفیت جذب دانشجوی دختر در پردیس زینب کبری (س)دانشگاه در سال تحصیلی آینده صفر است.
فخاری یادآور شد: 120 دانشجوی پسر و 331 دانشجوی دختر سال گذشته در دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی پذیرفته شدند.
وی ادامه داد: 18 نیروی انسانی ثابت و 16 نفر مامور از آموزش و پرورش استان مرکزی در دانشگاه فرهنگیان این استان اشتغال دارند.
رئیس امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی افزود: 9 نفر این افراد از اعضای هیات علمی هستند که سه نفر این افراد را اعضای هیات علمی وزارت علوم و یک نفر پیمانی هستند.
فخاری گفت: 12 پست خالی در دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی وجود داشته و می طلبد از طریق مامور نیروهای کارآمد کمبودهای این دانشگاه رفع شود.
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان مرکزی نیز در خصوص ایجاد دانشگاه تابع دانشگاه فرهنگیان در شهرستان های محلات و شازند گفت: سیاست دولت برای کاهش هزینه تجمیع دانشگاه ها است.
«رقیه یادگاری» افزود: با توجه به وجود برخی مشکلات اعتباری تجمیع دانشگاه ها با هدف کاهش هزینه ها در دستور کار دولت است.
یکهزار و 800 دانشجو پیوسته و مهارت آموز در دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی به تحصیل اشتغال دارند.
1955/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.